האבירים חוזרים: שחזור קרב קרני חיטין סוחף מאות מדי שנה

קרב קרני חיטין, שבו הפסידו הצלבנים את ארץ ישראל לצבאותיו של צלאח א–דין, משוחזר זה 8 שנים על ידי משוגעים לדבר • השנה עלה הפרויקט לגמר בתחרות בינלאומית שתתקיים ברוסיה

עמק יזרעאל / צילום: איל יצהר
עמק יזרעאל / צילום: איל יצהר

היום לפני 832 שנה, ב-4 ביולי 1187, התקיים בארץ אחד הקרבות המשפיעים ביותר מבחינת ההיסטוריה העולמית - קרב קרני חיטין, שבו הפסידו הצלבנים את ארץ ישראל לצבאותיו של צלאח א-דין.

זה כשמונה שנים שמתקיים באתר הקרב שחזור היסטורי חי של האירוע בתאריך הנקוב, על-ידי חבורה של כמה עשרות משוגעים לדבר, אנשי המועדון הישראלי לשחזור היסטורי, "ממלכת ירושלים". הם אלה שמספקים את הציוד - תלבושות, שריונות, קסדות, חרבות ועוד, כולם עשויים בעבודת יד ובדקדקנות רבה. מצטרפים אליהם משתתפים שיגיעו ארצה במיוחד, כלוחמים רגליים או פרשים על סוסים.

השנה עלה הפרויקט לגמר בתחרות בינלאומית שתתקיים ברוסיה, ובה מתמודדים כ-120 פרויקטים דומים לשחזור היסטורי מרחבי העולם.

ההכנות לאירוע נמשכו חודשים ארוכים, והן כללו אימוני סיף וחץ וקשת, וכן תכנון מדוקדק של מסלול המסע, מחנה האוהלים ואפילו המוזיקה האותנטית לתקופה. להפקה שותפות המועצות האזוריות גליל תחתון ועמק יזרעאל וכן רשות הטבע והגנים. האירוע הגרנדיוזי מושך קהל מסור שמתעניין בז'אנר, ומדי שנה מגיעים מאות אנשים.

האירוע יימשך שלושה ימים, ושיאו, שחזור הקרב, ביום האחרון. לאחר כשעה וחצי של קרב מתקיים מפגש פתוח עם הצופים שבו עונים לשאלות, משוחחים ומאפשרים לקהל גם להתנסות בתלבושות ובציוד כדי לחוות אישית.

3-5 ביולי. לפרטים: www.horns-hattin.com