בעל חברות בתחום הדלק חשוד בקיזוז ובהפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של 175 מיליון שקל

בסוף השבוע הורה ביהמ"ש על שחרורו ממעצר בתנאים מגבילים של יונתן משה חזן פרץ, בעלי חברת אליהו ספקטור ובבל ובניו תעשיות • הפרשה הנוכחית מצטרפת לפרשות דומות שחשפה רשות המסים של העלמות מס והפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקפי עתק

העלמת מס / צילום::  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
העלמת מס / צילום:: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ענף הדלק ממשיך להוות קרקע פורייה להעלמות מס והפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקפי עתק: יחידת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז עצרה וחקרה בעל חברות בתחום הדלק בחשד לקיזוז והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 175 מיליון שקל, כשהמע"מ הנגרע מהם עומד על למעלה מ-20 מיליון שקל.

מדובר בפרשה נוספת של קיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות בתחום הדלק, המצטרפת לפרשות דומות שטופלו ברשות המסים וחשפו את מאות המיליונים שמסתובבים בענף הדלק, שלעתים מספק מסתור לפועלים בכלכלת הצללים.

בסוף השבוע הורה בית משפט השלום בראשון-לציון על שחרורו ממעצר, בתנאים מגבילים, של יונתן משה חזן פרץ, בעלי חברת אליהו ספקטור בע"מ ובבל ובניו תעשיות בע"מ.

על-פי בקשת המעצר, במסגרת חקירה שמתנהלת עלה כי החשוד קיזז חשבוניות מס פיקטיביות בספרי החברות שבבעלותו בסכום כולל של כ-79 מיליון שקל, כשהמע"מ שנגרע מקופת המדינה עומד על כ-13.5 מיליון שקל. בנוסף, חזן פרץ חשוד בהפצת חשבוניות מס פיקטיביות באמצעות החברות שבבעלותו בסכום כולל של כ-96 מיליון שקל, כשהמע"מ שנגרע מקופת המדינה עומד על כ-17 מיליון שקל.

בבקשת המעצר צוין כי מדובר בחקירה מסועפת, וכי ישנן פעולות חקירה נוספות לביצוע כפי שנכתב בדוח הסודי שנמסר לבית המשפט.

ענף הדלק מתגלה בשנים האחרונות כענף מועד לפורענות בתחום החשבוניות הפיקטיביות. המאבק שהכריזה רשות המסים נגד החשבוניות הפיקטיביות חשף לא פעם רשתות עברייניות הפועלות דווקא בתחום זה, בעיקר במסגרת חברות קטנות ולא מוכרות ומפעילות תחנות דלק בפריפריה.

אחד מכוכבי העלמות המס בענף הדלק היה יניב קנרש, הבעלים של מספר חברות בענף הדלק ותחנות תדלוק, שהורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מס בהיקף של כ-200 מיליון שקל, עבירות הלבנת הון בהיקפי ענק, קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות של מהילת דלקים - בשתי פרשות שונות המכונות "אנרגיה מתחדשת" ו"חזרה גנרלית".

במסגרת ההסדר נשלח קנרש ל-10 שנות מאסר בפועל ושילם קנס של 700 אלף שקל. בנוסף, הוסכם כי המדינה תחלט רכוש שבבעלותו של קנרש בשווי 10 מיליון שקל.

פרשה נוספת שסובבת סביב ענף הדלקים מכונה "אור גנוז", ובמסגרתה הואשמו מנהלי חברות דלקים ונאשמים נוספים בעבירות חמורות על חוק איסור הלבנת הון, בהיקף של למעלה מ-213 מיליון שקל, עבירות על חוק העונשין וכן עבירות מס בנסיבות מחמירות.

*** חזקת החפות: יש לזכור כי החקירה נגד יונתן משה חזן פרץ היא בראשיתה. החשוד לא הורשע בכל עבירה, ועל כן זכאי ליהנות מחזקת החפות, כל עוד לא הוכחה אשמתו בדין.