נפתלי בנט: לא אתמוך בחוקי חסינות פרסונליים לנתניהו

הדברים נאמרו בפאנל בנושא גיוס חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה • יו"ר הימין החדש הוסיף ואמר כי "הצורך הבוער שלנו הוא שהחרדים יצאו לעבוד בעבודות איכותיות" • הוא ציין כי תכניתו היא להעלות את התגמול לחיילים משרתים באופן משמעותי "כל מי שרוצה לשרת בצבא - משכורתם תגדל באופן דרמטי"

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט השתתף היום (א') בפאנל בנושא גיוס חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה ובפתח דבריו אמר שאמנם הוא בעד הרחבת תחולתו של חוק החסינות, אך אסור לעשות את זה בהקשר הפרסונלי של נתניהו. "רוצים לדון בהרחבת החסינות בהקשר של ראש ממשלה עתידי? אפשרי, אך לא לעשות את זה בהקשר הפרסונלי".

בנט ציין שבאשר לשיח הציבורי בנושא גיוס החרדים, זה עניין שמביא מנדטים. "רוצים מנדטים לצרף? נכנסים בחרדים, אבל אני הצגתי מתווה ובו יש מספר יעדים חשובים, אחד האמונה בהגנה על בטחון המדינה והיעד השני, החשיבות והערך של לימודי התורה. לדעתי, זה לא בזבוז זמן".

בנט מתמודד לכנסת ה-22 במסגרת המפלגה שהקים לפני פחות משנה, הימין החדש. בשלב הזה לא הודיע מי יצטרף אליו למיזם, למעט מתן כהנא שהיה חלק מן הרשימה גם בבחירות מועד א'. איילת שקד אמורה לשוב בימים הקרובים לארץ ולקבל החלטה אם תתמודד יחד עם בנט או תנסה להשתלב במפלגת הבית היהודי. היום בבוקר אמר ח"כ דוד ביטן בראיון ברשת ב', כי הדלת לכניסתה של שקד לתוך הליכוד נסגרה לגמרי.

בנט, שדיבר היום בפני הפורום של המכון הישראלי לדמוקרטיה הוסיף, "יש לי חדשות לחרדים בישראל, אתם כבר אינכם מיעוט, אתם חלק מן הרוב שהולך ומתגבש בשנים הקרובות. 27% מתלמידי כיתה א' הם חרדים, זה לא דמוגרפיה עתידית, אלא הווה. לכן בגדול, התכנית שלי אולי אינה צודקת, אבל היא חכמה".

עוד אמר בנט, שצה"ל אולי עשוי להסתדר ללא החרדים, אך הכלכלה הישראלית לא תחזיק מעמד ללא חרדים שיצאו לעבוד. "הצורך הבוער שלנו הוא שהחרדים יצאו לעבוד בעבודות איכותיות. לא רק שיותר חרדים יעבדו, אלא שיעבדו במשרות המממשות את הפוטנציאל שלהם וגם למען הכלכלה של מדינת ישראל".

בנט ציין שתכניתו היא להוריד את גיל הפטור מ-24 ל-21 ולהעלות את התגמול לחיילים משרתים באופן משמעותי. "ציונות דתית, חילונים וחרדים, דרוזים וכל מי שרוצה לשרת בצבא - משכורתם תגדל באופן דרמטי".