עמותת הצלחה קוראת לדחות ההקלות על הוט בפרישה האוניברסלית

בתגובה לשימוע טוענת העמותה, אשר הגישה בג"ץ בנושא הפריסה האוניברסלית של הוט, כי אין לאשר הקלות למי שכבר 13 שנה אינו עומד בחובות המוטלות עליו

אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי

עמותת הצלחה, אשר הגישה בג"ץ בנושא הפריסה האוניברסלית של הוט, הגישה למשרד התקשורת את תגובתה באשר לכוונת המשרד להקל על הוט ולאפשר לה לספק שירותים במקומות שבהם אין לה פריסה קווית, וזאת באמצעות שימוש בטכנולוגיות אלחוטיות כגון סלולר. העמותה דורשת שלא לקבל את המלצות הוועדה המייעצת בנושא ולא להקל עם הוט וזאת בראש ובראשונה בשל העובדה כי עד היום הוט טלקום לא עמדה בהוראות החוק והרישיון שניתן לה וכל יום נוסף שעובר מהווה הפרה בוטה של החוק והרישיון. זאת ועוד, גם לאחר החלטת שר התקשורת בשנת 2014 וכן החלטות שרי התקשורת שבאו לאחר מכן, לא עמדה הוט טלקום בדרישות הפרישה המצומצמות להן היא נדרשה.

הצלחה, הראל פרימק ואנשי שלטון מקומי שונים, טוענים באמצעות עורכי הדין אסף פינק איתי ארגוב ואלעד מן, כי במצב דברים כזה "אין לאפשר לחוטא לצאת נשכר וזאת מעבר לעובדה, כי שר התקשורת קבע במספר החלטות כי במידה והוט טלקום לא תעמוד בתנאי ההחלטות היא תחויב לבצע פרישת תשתיות באופן מידי - על כן נדמה כי לוועדה אין כל שיקול-דעת בעניין ועליה להורות להוט טלקום לפרוש באופן מידי את תשתיותיה בכל הישובים בהם היא לא פרושה".

בהתייחסותם לחוות-הדעת הכלכלית כותבים עורכי הדין כי נכתב בה "שכל האתרים הסלולריים שבאמצעותם יסופק השירות יהיו ברוחב פס של עד 30 מגה, כאשר קיום תקין של שירות אינטרנט, יחשב קצב גלישה אשר יאפשר בו זמנית צפייה בשידורי טלוויזיה בלפחות שני מכשירי טלוויזיה הדלוקים במקביל ובנוסף גלישה באינטרנט באמצעות שני התקני קצה דיגיטליים בפרופיל שימוש אופייני".

"כידוע, באזורים בהם הוט טלקום פרושה מסופק שירות ברוחב פס של 100 ו- 200 מגה ואף לאחרונה פורסם, כי בקרוב תשיק הוט טלקום ללקוחותיה הפרטיים אינטרנט במהירות של לא פחות מ - 500 מגה. זאת ועוד, כעולה מחוות-הדעת הכלכלית, באזורים בהם הוט טלקום פרושה, ובהם תשתיות תקשורת נייחות הן של הוט טלקום והן של בזק, מהירות הגלישה הפוטנציאלית הממוצעת למנוי ברשת בזק גבוהה בהשוואה לאזורים בהם ישנה תשתית אחת בלבד של חברת בזק. לשון אחר, במרבית האזורים בהם ישנה תשתית אחת בלבד של חברת בזק, מסופק על-ידי בזק שירות אינטרנט ברוחב פס של עד 40 מגה, כאשר בפועל הלקוח "זוכה" לקבל מבזק אינטרנט ברוחב פס של כ- 25 מגה בלבד, שכן "ברשת בזק קצב הגלישה משתנה בהתאם למרחק הלקוח מארון ה- MSAG , איכות הנחושת, שילוב Vectoring , יחס העמסה וכו'". "דהיינו, בעוד לקוח הוט טלקום באזורים נעדרי תשתית יאלץ להסתפק באינטרנט במהירות של עד 30 מגה בלבד ולהגביל עצמו לצפייה בשני מכשירי טלוויזיה במקביל לגלישה בשני התקני קצה דיגיטליים,לקוח באזורים בהם הוט טלקום פרושה ייהנה מצפייה במספר בלתי מוגבל של מכשירי טלוויזיה במקביל לגלישה במספר רב של התקני קצה דיגיטליים. האם בכך הוט טלקום קיימה, מקיימת ועתידה לקיים את הקבוע ברישיונה? לדאבון הלב התשובה לכך שלילית וגם במקרה זה (בדומה לשידורי הטלוויזיה של הוט טלקום המסופקים על גבי רשת האינטרנט של בזק בטכנולוגיית OTT ) תספק הוט טלקום את שירותיה בתנאים בלתי שוויוניים ומפלים".

עוד נטען כי "ניתן רק לדמיין מה היה קורה לרמת המחירים ולתחרות בתחום הבזק אילו ספקי השירות השונים יכולים היו ליתן את שירותיהם הן באמצעות תשתית בזק והן באמצעות תשתית הוט טלקום, כאשר בניגוד לנטען בהמלצות, ברי כי לעניין זה יש חשיבות לסוג הטכנולוגיה לאספקת השירותים, שכן כמפורט לעיל, טכנולוגיה סלולרית ברוחב פס של עד 30 מגה בלבד, מוגבלת שימוש ומיועדת ביקושים נמוכים".

"זאת ועוד, כמובן שלאור האמור לעיל בעניין רוחב הפס באזורים בהם ישנה תשתית אחת בלבד שלחברת בזק (עד 40 מגה וכ- 25 מגה בפועל) והשקתה של הוט טלקום אינטרנט במהירות של 500 מגה ללקוחות פרטיים באזורים בהם היא פרושה, הרי שלא ניתן לקבל טענה, לפיה "באזורים נעדרי תשתית הוט טלקום, איכות הרשת של חברת בזק ומחיריה נמצאים ב"פיגור" של כשנה בלבד ביחס לשאר הארץ".