בליכוד משיבים לעתירה נגד המיזוג עם כולנו: לא חתמנו הסכם איתם

בליכוד טוענים כי בין המפלגה לבין כולנו כלל לא הגיעו ל"הסכם", כמשמעותו בחוק הבחירות לכנסת • עוד טוענים בליכוד כי החלטה של בית המשפט על ביטול החלטת מזכירות המפלגה תפגע קשות ביכולת של המפלגה לנהל מו"מ פוליטי בעתיד

נתניהו, כחלון וכ"ץ בישיבת ממשלה / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
נתניהו, כחלון וכ"ץ בישיבת ממשלה / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

מפלגת הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו השיבו היום (א') לבית המשפט המחוזי לעתירה שהגישו חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר בנוגע להחלטת מזכירות הליכוד למזג את סיעת כולנו, החלטה שהתקבלה יממה לפני פיזור הכנסת ונועדה להשיג ממשה כחלון וסיעתו, הכוללת ארבעה ח"כים, הצבעה בעד פיזור הכנסת תוך הימנעות מהחזרת המנדט לנשיא המדינה והטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ אחר, בני גנץ ככל הנראה.

בליכוד טוענים, בתשובה שהוגשה באמצעות עו"ד אבי הלוי, כי בין הליכוד לבין כולנו כלל לא הגיעו ל"הסכם", כמשמעותו בחוק הבחירות לכנסת. "החלטת המזכירות המתייחסת לכולנו לא היתה 'הסכם' והיא תבשיל לכדי 'הסכם' במובן אליו מתייחס סעיף 57א רק כאשר מפלגת הליכוד ומפלגת כולנו יתקשרו ביניהם בהסכם קונקרטי להגשת רשימת מועמדים משותפת בבבחירות לכנסת ה-22".

תזכורת: סעיף 57א הנ"ל אוסר על שיבוץ מועמדים ברשימה לכנסת, אלא לאחר היום ה-90 שלפני יום הבחירות לכנסת. הסיכום עם כולנו נערך לפני חוק פיזור הכנסת וממילא נערך יותר מ-111 יום לפני הבחירות.

טענות נוספות שמעלים בליכוד בתשובה להליך הן כי החלטה של בית המשפט על ביטול החלטת מזכירות הליכוד תפגע קשות ביכולת של המפלגה לנהל מו"מ פוליטי בעתיד. עוד הם טוענים שאין במקרה של כולנו "פיצול סיעה". כלומר, כולנו עברו כגוש אחד ולא נעשתה כאן מעשה של "בגידה בסיעתם", נושא שהיה אחת ממטרות החוק הנ"ל.

בנוסף הם אומרים, המטרה של האיחוד עם כולנו היה להגדיל את מספר המנדטים, כאשר שתי המפלגות ביחד מהוות 39 ח"כים והשאיפה היא שזה ישיא תוצאות ביום הבחירות. יצוין שעל פי הסקרים הנוכחיים, לליכוד יש כ-31-32 מנדטים, תוצאה שהיא פחותה מן הציפיה.

סיעת כולנו אמורה להשיב גם היא להליך. הדיון בבקשת חברי הכנסת של הליכוד יערך ביום שלישי, תשעה ביולי.