פנייה ליועמ"ש: לפתוח בחקירה בגין שימוש במידע חסוי של סלומון טקה ז"ל

הפגיעה בפרטיותו של המנוח חצתה כל גבול ומהווה עבירה פלילית חמורה לכאורה, שיש לחקור אותה - כך כתב למנדלבליט ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים • "פגיעה בשמו הטוב של הקורבן... מקור המידע הוא ממרשם שאמור להיות בידי רשויות המדינה בלבד"

מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף
מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה זנה, פנה אתמול (א') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו להורות על חקירה פלילית בגין שימוש במידע פלילי חסוי מהמרשם הפלילי של סלומון טקה ז"ל, שנורה למוות על-ידי קצין משטרה.

הפנייה נעשתה על רקע פרסומים שונים, רובם בלתי מבוססים ומכפישים, בהם דווח על עברו הפלילי הכבד לכאורה של טקה ז"ל.

במכתב ששלח עו"ד זנה הוא מציין כי הפגיעה בפרטיותו של המנוח חצתה כל גבול ומהווה עבירה פלילית חמורה לכאורה, שיש לחקור אותה. לדבריו, הפצת המידע הנ"ל נעשית תוך רמיסה גסה של איסורי החוק, ויש למצות את הדין עם האחראים לכך.

נזכיר כי הירי בטקה הצית מחאה נרחבת של יוצאי אתיופיה נגד המשטרה בכל רחבי הארץ. בעקבות בקשת משפחתו של טקה, המחאה הופסקה לימי השבעה על בנם.

עו"ד אווקה זנה: "אופן ההתנהלות של המפיצים מעלה חשד ממשי כי הפצת המידע הפלילי, בין אם באופן מדויק ובין אם באופן מסולף, נעשתה במזיד על-מנת לצייר את המנוח כמי שאינו קורבן תמים. הפגיעה במנוח ז"ל ובמשפחתו היא כפולה: מעבר לפגיעה בפרטיותו של הקורבן, יש כאן גם פגיעה בשמו הטוב, כאשר הפרסומים הללו נעשו כדי להשמיץ אותו, ואסור לעבור על כך לסדר היום, קל וחומר אם מקור המידע הוא ממרשם שאמור להיות בידי רשויות המדינה בלבד".