הליכוד: האסטרטג החדש של גנץ ולפיד הוא מאנשי השמאל הקיצוניים בארה"ב

המפלגה פרסמה היום סרטון ובו דרשה מבני גנץ ויאיר לפיד לפטר את היועץ האמריקאי ג'ואל בנסון • לטענת הליכוד, בנסון תמך בהסכם הגרעין עם איראן והמליץ להילארי קלינטון להימנע מהזמנת נציגים רשמיים של ישראל לאירועים פומביים

בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

מפלגת הליכוד פרסמה היום (ו') סרטון ובו דרישה מבני גנץ ויאיר לפיד לפטר את היועץ האמריקאי ששכרו לבחירות, ג'ואל בנסון. בסרטון מצוטטים קטעי עיתונאים אודות בנסון ובהם המלצתו להילארי קלינטון בעת שהיה יועצה בבחירות לנשיאות, להימנע מהזמנת נציגים רשמיים של ישראל לאירועים פומביים. בנוסף, נאמר בסרטון שבנסון עודד ותמך בהסכם הגרעין עם איראן. "גנץ ולפיד פטרו אותו" - זו השורה התחתונה של הסרטון.

ג'ואל בנסון הוא יהודי אמריקאי מניו יורק ובעל חברת יעוץ וניהול קמפיינים העובדת עם חברות אמריקאיות ועם המפלגה הדמוקרטית. הוא היה יועץ אסטרטגי של ברק אובמה בשתי מערכות הבחירות שבהן ניצח. בנסון היה גם אחד האסטרטגים בקמפיין של הילרי קלינטון לנשיאות ב־2016, מרוץ שהסתיים כזכור בהפסד לדונלד טראמפ.

בכחול לבן ניסו להמעיט ממעורבותו של בנסון בקמפיין ואמרו כי המטרה היא בעיקר ניצול הידע האמריקאי בניתוח סקרים והבנת הלך הרוח הפוליטי. הבוחר הישראלי שונה מהאמריקאי ולכן את עיקר העבודה יעשו היועצים הישראלים והעבודה בשטח, אומרים בכחול לבן.

הליכוד אגב משתמש גם כן ביועצים אמריקאים, מימי ארתור פינקלשטיין במערכות הבחירות בשנות ה-90 ועד ג'ון מקלוקלין - מומחה הסקרים שניתח את הלך הרוחות בציבור וניתוחיו הביאו בין השאר למסקנה כי אם הימין הדתי לא יתאחד הוא לא יעבור את אחוז החסימה, ולמעורבות נתניהו בחיבור בבחירות האחרונות באיחוד בין סמוטריץ' פרץ ועוצמה יהודית.