דב קוטלר | בלעדי

דרמה במרוץ לתפקיד מנכ"ל הפועלים: אלו שלושת המומלצים של ועדת האיתור

ל"גלובס" נודע כי ועדת האיתור בראשות היו"ר עודד ערן צפויה להמליץ מחר על שלושה מועמדים לתפקיד מנכ"ל הבנק: דב קוטלר, ידין ענתבי ודורון ספיר • מסתמן כי קיימת העדפה לבחירתו של קוטלר • תסיסה פנימית בבנק על רקע ההעדפה למינוי מבחוץ עשויה לשלוח מועמד פנימי נוסף לרשימה ברגע האחרון עם העדפה לגולן שרמן

עודד ערן  ואריק פינטו. / צילום: איל יצהר
עודד ערן ואריק פינטו. / צילום: איל יצהר

דירקטוריון בנק הפועלים צפוי להתכנס מחר (ב') על מנת להכריע על זהותו של המנכ"ל הבא במקומו של אריק פינטו שהודיע באפריל על פרישתו, ובינתיים מתברר שהתמונה עדיין לא ברורה כשהדירקטוריון יקבל שלושה שמות להכריע מביניהם: דב קוטלר, שלדעת רבים נחשב למועמד המוביל, ולצדו עוד שניים - דורון ספיר, עד לאחרונה מנכ"ל מגדל, תפקיד אותו מילא לתקופה קצרה, ובעבר מנכ"ל כאל, וידין ענתבי, משנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים ולפני כן ראש החטיבה הפיננסית בבנק. כך נודע ל"גלובס".

על פי הערכות השלושה יעלו להכרעת הדירקטוריון, בשיאו של מה שנתפס כהחלטה של ועדת האיתור שלא להמשיך בשרשרת המינויים של "היורשים" שסומנו במידה רבה על ידי המנכ"ל היוצא. עד כה נראה היה כי המומד המוביל מתוך הבנק הוא ארז יוסף, וזאת במיוחד לאחר שמועמד פנימי בולט אחר, רונן שטיין, פרש מהמרוץ.

את ועדת האיתור בבנק הפועלים מוביל היו"ר של הבנק, עודד ערן, שבעצמו יועלה לבחירה מחדש באסיפה הכללית הקרובה של הבנק, בהמשך החודש.

שלושת השמות האמורים ועלו כנראה להכרעת הדירקטוריון של הפועלים לאחר שבימים האחרונים החל להתברר כי כנראה שבכוונת ועדת האיתור להביא לבחירה של מישהו שלא סומן כיורש על ידי המנכ"ל. בעקבות זאת התעוררה סערה ממשית בבנק, כשגורמים בתוכו ובסביבתו הביעו תרעומת רבה, ובין היתר הועלו חששות כי מינוי של קוטלר למשל יוביל לפרישה של מנהלים בכירים בבנק. על רקע זאת לא ניתן לפסול כי בסופו של דבר יועלה לדיון בדירקטוריון שם נוסף, של בכיר אחר מתוך הבנק, גולן שרמן, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת החדשנות. ביחס לאחרון נציין כי זהו תפקידו הראשון בהנהלת הבנק.

פינטו הודיע על פרישתו מהבנק באמצע אפריל האחרון, והחל בכך הליך של פרישות בצמרת הענף. בתחילת יוני הודיעה גם מנכ"לית בנק דיסקונט, לילך אשר טופילסקי על פרישתה, כשלאחר מכן גם מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, הודיעה על פרישה.

כך, בעוד שבבנק הפועלים עדיין לא ברור מי יהיה המנכ"ל, הרי שמסתמן שהוא יהיה מישהו שזכה לסיכויים רבים לקבל את התפקיד רק לפני כשלושה חודשים, עם ההודעה של פינטו. מנגד, בבנק דיסקונט נראה כי ההכרעה הלכה חלק הרבה יותר, ומי שיקבל את המינוי הוא מנכ"ל אי.די.בי ניו יורק, אורי לוין, שמינויו יועלה להכרעת הדירקטוריון כבר מחר.

בבנק לאומי התמונה הרבה פחות נהירה מאחר ורק בחמישי האחרון מונתה ועדת איתור.