תקלה בתעש מערכות שבהרצליה גרמה לפטריית עשן גדולה; אין נפגעים

באלביט טענו כי לא אירע במקום פיצוץ, וכי מקור העשן בתקלה שאירעה במסגרת תהליך יצור, שבו היו מעורבים חומרים שאינם מסוכנים • על פי הערכות, מקור העשן הוא בתקלה שאירעה בעת יצור של רימוני עשן • ראש עיריית הרצליה: "קרקע שהוטמנו בה במשך שנים חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי ביערה סופה להתלקח בלי התראה"

עשן כבד היתמר הבוקר (ב') ממתחם של תעש מערכות (חברת בת של אלביט) שבהרצליה ולפי הודעות של המשטרה ושירותי הכבאות, במקום אירע פיצוץ שנסיבותיו נבדקות. אלא שבאלביט מערכות טענו כי לא אירע במקום פיצוץ, וכי מקור העשן בתקלה שאירעה במסגרת תהליך יצור, שבו היו מעורבים חומרים שאינם מסוכנים. פטריית עשן גדולה שעלתה מהמקום נראתה בכל האזור.

נסיבות האירוע נבדקות על ידי צוותים של המשטרה, שירותי הכבאות ושל תעש מערכות. משם נמסר כי לא היו נפגעים. על פי הערכות, מקור העשן הוא בתקלה שאירעה בעת יצור של רימוני עשן.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון הגיב על האירוע במתחם שברמת השרון ואמר כי עיריית הרצליה עוקבת מקרוב אחר הנעשה בשטח ביחד עם כוחות הכיבוי ואנשי איכות הסביבה: "קרקע שהוטמנו בה במשך שנים נפלי פגזים, חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי ביערה סופה להתלקח בלי התראה. זה בדיוק החשש מקרקעות כאלה ואני מקווה שהתכניות של הותמ"ל (הוועדה לתכניות מועדפות למגורים) לבניה המונית על כל קרקע פנויה בלי אבחנה - ייקח את הנושא לתשומת לבו".