פתאל משיקה: מיזם מתחמי עבודה משותפים בתל אביב

רשת פתאל השיקה את "ROOMS", מיזם מתחמי עבודה משותפים שמשתלב עם תחום המלונאות • הרעיון מיושם בבית אמות הצמוד למלון NYX של הרשת • "המטרה היא לייצר אינטראקציה בין הקהילה המקומית ובין האורחים"

עכשיו זה רשמי: אחרי שנכנסה לתחום הדירות להשכרה לטווח קצר ופתחה את טרקלין העסקים בנתב"ג, פתאל ממשיכה להיכנס לעולמות המשיקים לתחום המלונאות: הבוקר (ב') השיקה הרשת את "ROOMS", מיזם מתחמי עבודה משותפים שמשתלב עם תחום המלונאות (Workspitality). הרעיון מיושם בבית אמות הצמוד למלון NYX של הרשת בתל אביב. לטובת המיזם, שכרה פתאל שתי קומות בבית אמות (הקומה הרביעית והקומה ה-11 על פני שטח של 1,300 מ"ר) אותם חילקה ל-50 משרדים וחללי עבודה, ו-174 שולחנות ועמדות עבודה.

הממשק למלון הצמוד בא לידי ביטוי בחלוקה במתקני המלון לרבות בטרקלין העסקים, בחדר הכושר, בלובי ובגג המלון לטובת אירועים, בשירות הרום סרוויס ואף במחיר לינה מיוחד של 300 שקל ללילה לשוכרים במתחם. באופן סמלי, במבנה עצמו היו ממוקמים המשרדים הראשונים של פתאל בסוף שנות ה-90.

התמחור מחולק לפי שימוש (יומי או חודשי) ולפי גודל החלל המושכר: מ-1,100 שקל לחודש לעמדה "חמה" בלובי (כאלטרנטיבה לעובדי בבתי קפה); המחיר לעמדה קבועה בחלל הפתוח הוא 1,500 שקל; מחירי ההשכרה במשרד פרטי מתחילים ב-3,400 שקל לחודש, עוברים ב-4,200 לשתי עמדות, ב-5,100 ל-3 עמדות ועד ל-12,600 ל-6 עמדות. מסלול אחר כולל ארוחת בוקר בבית המלון, וקיימות אפשרויות נוספות.

מנכ"ל ROOMS, נדב פתאל, אמר ל"גלובס" כי "בשונה מבעבר, שמלונות היו סוגרים שעריהם בפני תושבים, היום המגמה הפוכה והמטרה היא לייצר אינטראקציה בין הקהילה המקומית ובין האורחים".

לדבריו, תחום חללי העבודה נמצא בעלייה: "אנחנו עוקבים אחר הפעילות של Wework ואחרי הצורך בשינוי של מקומות עבודה. למשל עם הירידה בשטח שמוקצה לכל עובד, בצורך גיאוגרפי שמשתנה דוגמת משרד שממוקם בנתניה ששוכר חלל עבודה לעובדים שמעדיפים לעבוד מתל אביב, סטארט אפים או יזמים שלא רוצים לשכור משרדים לפני שביססו את עצמם, והרצון לייצר סביבת עבודה נעימה ונוחה שלא תמיד אפשר לקבל במשרד.

"השימוש במתקני המלון שלרוב ריקים מאורחים בשעות היום מהווה אופטימיזציה של הנדל"ן. מנגד, אנחנו עושים סינרגיה גם בכוח האדם כמו פקידי הקבלה".

מנתונים שהציג פתאל מספר העובדים בחללים משותפים בעולם ב-2015 עמד על כחצי מיליון עובדים. השנה הוא צפוי לעמוד על 3.1 מיליון עובדים ועד 2025 לגדול ל-5.1 מיליון. מספר המשרדים המשותפים גדל בהתאם: מ-7,800 חללים ב-2015 ל-21,300 בשנת 2019 ועד ל-30,430 בתחזית ל-2025.

השחקנים הבולטים בענף הם: (Regus (11%), WeWork (1.7%), Breather (0.7%), כשרוב השוק נשלט על ידי שחקנים אחרים. עוד הוא מציין את העלייה במספר העובדים שעובדים מחוץ למשרד: מ-9% בשנת 1995 ל-37% ב-2015.

המיזם הבא של פתאל צפוי להיפתח באזור התעשייה ברעננה בשטח של 4,000 מ"ר עם 500 עמדות עבודה. מיזמים נוספים ייפתחו בפתח תקווה ובחולון - שלא בסמוך לבתי מלון. בכוונת פתאל, שפועלת ב-19 מדינות באירופה, להעתיק את המיזם גם לחו"ל, וככל הנראה הצעד הראשון יהיה בגרמניה.