קרן ההשקעות IBF ביצעה סגירה ראשונה של קרן שנייה

היקף הסגירה והיקף הקרן לא נמסרו, אולם ככל הנראה תהיה זו קרן בסדר גודל דומה לזה של הקרן הראשונה של IBF, שגייסה 70 מיליון דולר • בין המשקיעים בקרן השנייה: הראל ביטוח וקרן CBG

קרן ההשקעות IBF - Israel Biotech Fund, המנוהלת על ידי ד"ר דוד סידרנסקי, ד"ר יובל קבילי ועידו צאירי, והוקמה בתמיכה של יו"ר טבע סול ברר, הודיעה על סגירה ראשונה של קרן שנייה. היקף הסגירה והיקף הקרן לא נמסרו, אולם ככל הנראה תהיה זו קרן בסדר גודל דומה לזה של הקרן הראשונה של IBF, שגייסה 70 מיליון דולר.

קרן IBF הוקמה ב-2015 כהתפתחות של מועדון המנטורים מבכירי תעשיית הביומד שהקים ברר בארה"ב עבור חברות ביומד ישראליות. לקרן חבר יועצים פעיל הכולל מעל ל-25 מבכירי תעשיית הפארמה העולמית, כאשר חלקם אף מצטרפים לדירקטוריונים של החברות בהן משקיעה הקרן.

בין חברות הפורטפוליו של הקרן הראשונה ניתן למצוא את איילה פארמה שהוקמה על ידי IBF ובה השקיעו בשלב מוקדם מאוד הראל חברה לביטוח וקרן אמון. החברה קיבלה רישיון לפיתוח מספר תרופות לסרטן שהיו לפני כן בבעלות חברת בריסטול מיירס סקוויב (BMS). איילה גייסה עד כה כ-47 מיליון דולר בשלוש שנות חייה, וסיבוב הגיוס האחרון של החברה הובל על ידי חברת התרופות נוברטיס ד"ר רוברט שפיגל, סמנכ"ל רפואי לשעבר בחברת התרופות שרינג פלאו, ומורי גולדברג, סמנכ"ל כספים לשעבר בחברת רג׳נרון מונו כדירקטורים בחברה מטעם הקרן.

השקעה משמעותית נוספת של הקרן היא פארמה טו-בי המפתחת תרופה לפרקינסון ונמצאת בניסויים קליניים מתקדמים. השקעה שלישית היא ביונד-ביו אשר הוקמה ע"י יוצאי חברת סי-קאם שנמכרה ב- 2015 לחברת התרופות מרק. החברה העוסקת בפיתוח תרופות חדשניות למחלת הסרטן גייסה בסיבוב האחרון כ-17 מיליון דולר בו השתתפה גם חברת הביוטק סלג'ן, משקיעה אסטרטגית ב-IBF.

"ההצטרפות של חברי הוועדה המייעצת שלנו כדירקטורים ויועצים לחברות הפורטפוליו של הקרן משנה את המשוואה בחברות אלו" אומר סידרנסקי, "התרומה לחברות הישראליות של בכירי הפארמה העולמית מתבטאת בהובלת אסטרטגיית פיתוח תרופות, הקניית ערכים של מנהל תקין לפי סטנדרטים בין לאומיים, סיוע בהבאת אנשי מפתח נוספים לחברה, גיוס כספים ויצירת קשר עם חברות הפארמה\ביוטק הגדולות שכבר הניב השקעות בחברות".

לגבי תעשיית הפארמה\ביוטק העולמית אמר סידרנסקי "תחום פיתוח התרופות עובר שינויים גדולים מאוד בשנים האחרונות בעולם ובישראל, תודות לפריצות דרך מדעיות באימונותרפיה ובתרפיה גנטית וגם בזכות שינויים חיובים ב-FDA, רשות המזון והתרפות האמריקאית. השינויים הללו הובילו לזינוק במספר התרופות החדשות המאושרות על ידי ה-FDA בשנים האחרונות. השינוי מורגש גם בצד הפיננסי, היקפי הגיוסים מקרנות הון סיכון או באמצעות הנפקות ציבוריות גדלו במאות אחוזים בשנים האחרונות".

לגבי התעשייה המקומית הוא מוסיף "ניכרת התקדמות מרשימה בישראל. לאחר שפגשנו מעל 200 חברות ביוטק ב-4 השנים האחרונות, אנו מבחינים בשיפור ניכר ברמה המקצועית. אנחנו שמחים להיפגש עם כל החברות גם אם לא נשקיע בהן".

לדברי ד"ר יובל קבילי: "אנו רואים שינוי מגמה בקרב גופים מוסדיים אשר נכנסים לתחום ע"י השקעה בקרנות ובחברות עצמן. דוגמה לכך היא שיתוף הפעולה שיש לנו עם חברת הביטוח הראל, שמעבר לכך שהיא משקיעת עוגן בקרן השנייה היא גם השקיעה ישירות במספר חברות פרטיות, כולל באיילה פארמה".

בין המשקיעים הבולטים בקרן ניתן למצוא גם את קבוצת CBG בראשות וינסנט צ׳נגוויז המשקיעה בטכנולוגיות מדעי חיים, קלינטק וביטחון פנים.