ברק תוקף: "כל מי שמפריע לנתניהו להיות בשלטון הופך לבוגד"

במפגש פעילים של מפלגת ישראל דמוקרטית בתל אביב, הצהיר יו"ר המפלגה, אהוד ברק, כי הפרסומים המיוחסים לו ב-24 השעות האחרונות בכל הנוגע למיליארדר המואשם בפדופיליה ג'פרי אפשטיין "הם שקר וכזב" • "אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות, הפשע הנפוץ והבסיסי ביותר, ויש למגרו"

אהוד ברק מציג את הצעיף שכיסה את פניו כשיצא מדירת אפשטיין / צילום: אמיר מאירי
אהוד ברק מציג את הצעיף שכיסה את פניו כשיצא מדירת אפשטיין / צילום: אמיר מאירי

יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק כינס היום (ד') פעילים בתל אביב במועדון הכולי עלמא בהשתתפות מאות אנשים. ברק אמר בפתח דבריו: "אני קורא את הדברים המיוחסים לי וחשוב לי להבהיר כאן ועכשיו, באופן שאינו משתמע לשתי פנים - הדברים הם שקר וכזב".

"נעשה בישראל ב-24 השעות האחרונות, מעשה נבלה. עלילת דם מתועבת, שקרית וחסרת כל בסיס. אך עלילת דם שאיננה מפתיעה. כבר יותר מ-25 שנה אנחנו חיים באווירה מורעלת, בה כל מי שמפריע לנתניהו וקיצוניו להגיע ולהיות בשלטון, הופך למטרה להסתה, לשקרים, הופך ל"בוגד" וגרוע מזה", אמר ברק בנאומו בתייחסות לתמונותיו יוצא מדירת המיליארד ג'פרי אפשטיין.

ברק תקף באופן קשה את ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו: "העובדה שתחת נתניהו זנאי ומסית כבנו זוכה להגנה לחיי פרזיט ולהגנת שב"כ חרפה היא". עוד הוא התייחס להעסקתו של נתן אשל כיועץ על ידי הליכוד: "שהרי תחת משטר נתניהו הפכנו גם למקום בו עבריינים שהורשעו, מתקבלים בלי סייג בכל מקום. העובדה שתחת נתניהו, עברין מין שהורחק לצמיתות מהשרות הציבורי, ממשיך להיות מקורבו הקרוב ביותר ומרכיב הממשלות שלו - חרפה היא. העובדה שכל מי שהתלונן נגד העבריין הזה, נזרק ממשרד ראש הממשלה - חרפה היא".

ברק תקף גם את השר יעקב ליצמן: "העובדה שתחת נתניהו שר בכיר שנאשם בחיפוי סדרתי על פדופילים, הוא מהכי מקורבים - חרפה היא".

עוד אמר ברק שהנחה את עורכי דינו לנתק קשרים עם אפשטיין: "אף אדם, אף אדם, לא יהפוך אותי לפושע או בוגד, רק משום שאני חושף בבוטות את מנגנון ההסתה והרס הדמוקרטיה של החשוד, שגר בבית שהיה פעם מעונו של יצחק רבין. אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות, הפשע הנפוץ והבסיסי ביותר, ויש למגרו. אני פמיניסט. בעיני האלימות, והפליית, השתקת, והדרת נשים - היא פשע שהורס את יסודות השיוויון והחירות. המעשים המיוחסים עתה לאפשטיין הם מתועבים, מעוררי זעזוע וסלידה בכל בן תרבות. ואם יורשע בהם הוא צריך להיות בכלא - לשנים. אלה מעשים המנוגדים לכל מה שאני, ומעולם לא היה לי חלק בהם".

מהליכוד נמסר בתגובה לברק: "גם השקר הזה של אהוד ברק לא ימלט אותו מלהשיב לאזרחי ישראל על השאלה: מה עשה בביתו של שותפו וחברו הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין ועל מה ולמה קיבל מהקרן שלו 2.3 מיליון דולר על מחקר שלא היה ולא נברא".

כאשר הסתיים האירוע, ברק הוסיף ציוץ בעמוד הטוויטר שלו ותיקן את הדברים שייחס לנתן אשל: "העיר לי מי שהעיר: לא נכון שנתן אשל עבריין מין. הוא לא נשפט. נידון על עבירה משמעתית שלא הוגדרה כעבירת מין. והורחק לצמיתות מהשירות הציבורי. בדקתי. מצאתי שזה נכון. מתקן בזאת".