איפור | בלעדי

אחרי המזון, גם תחום הקוסמטיקה מצטרף לגל ההתייקרויות: אסתי לאודר מעלה מחירים

הנציגות הישראלית של אסתי לאודר ביצעה עדכון מחירון למוצריה ברשתות ובאמצעים בהם היא משווקת ישירות לצרכן • עליית המחיר לקמעונאי תעמוד על עד 15%, אך המחיר הסופי לצרכן צפוי להיות גבוה יותר ולגלם גם את שיעורי הרווחיות של הרשת • החברה: "במרבית המוצרים לא נעשה שינוי במחיר, בחלק מהמוצרים חלו הורדות מחירים של עד 15%"

אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר ישראל / צילום: איל יצהר
אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר ישראל / צילום: איל יצהר

לא רק ספקיות המזון והטואלטיקה מעדכנות את המחירונים שלהן כלפי מעלה - כעת מתברר כי גם חברות בתחום הקוסמטיקה החלו לדרוש עליות מחירים. ל"גלובס" נודע כי קבוצת הקוסמטיקה אסתי לאודר ישראל, בניהולו של אורן רווח, שלחה בשבוע האחרון עדכון מחירים לרשתות השיווק, במסגרתו היא מעלה את המחיר על מוצריה לקמעונאים בשיעור של עד 15%.

כך למשל, מחירו של המייק-אפ הפופולרי ואחד המוצרים הנמכרים ביותר של החברה, "דאבל וור", שמחירו עומד על 220 שקל (לפי אתר החברה), עלה בשיעור של 10% במחיר לקמעונאי. על רקע זה ניתן להעריך כי המחיר לצרכן ברשתות יעלה בשיעור גבוה עוד יותר, כיוון שהוא צפוי לשקלל גם את שיעור הרווחיות של הרשת שבה נמכרים המוצרים.

עם זאת, באסתי לאודר מציינים כי חלק מהמוצרים של החברה גם הוזלו. ואולם, הדוגמה שבחרו לתת בחברה בתגובה לפניית "גלובס" כמוצר שהוזל, הוא סדרת היוקרה של החברה, שמחירי מוצריה נעים בין 500 שקל לבין 1,800 שקל (המחירים נכון להיום לפי אתר החברה), ואשר נחשבים לכאלה שהיקפי המכירות שלהם נמוכים יותר מבחינה כמותית. כך לפי החברה, מחירה של סדרת הטיפוח "רה-נוטריב" מבית אסתי לאודר ירד בשיעור של "עד 15%".

לטענת קבוצת אסתי לאודר ישראל, המותגים שבהם בוצעו עדכוני מחיר הם אסתי לאודר וקליניק בלבד. בחברה מציינים כי מתוך 6,000 מוצרים בפרופטפוליו של החברה בוצע עדכון מחירים "רק בכ-100 מוצרים". ביקשנו לדעת כמה מתוך ה-100 התייקרו וכמה מתוכם הוזלו, אולם בחברה סרבו להתייחס לנתון הזה.

בנוסף להיותה ספקית לרשתות דוגמת סופר-פארם, Be, המשביר, אפריל ואחרות, קבוצת אסתי לאודר היא גם קמעונאית שמפעילה כ-50 חנויות עצמאיות של מותגי איפור כמו מאק, בובי בראון וסמאשבוקס, וזאת לצד אתר למכירה ישירות לצרכן. גם בפלטפורמות אותן היא מפעילה בצורה ישירה, ביצעה החברה, לדבריה, ייקור של "עד 15%" במונחים קמעונאיים. בחברה סרבו להשיב לשאלת "גלובס" באיזה שיעור יעלה המחיר לצרכן בחנויות הללו שבהפעלת הקבוצה.

כך או כך, ניסיון העבר מלמד כי כשספקית גדולה אחת בקטגוריה מסוימת מבצעת עליות מחיר, נוהגות המתחרות שלה ליישר קו ולהעלות גם הן מחירים, כך שניתן להעריך שזוהי רק ההתחלה של עליות מחיר גם בתחום זה.

דנרה וולט, מומחית לתעשיית הקוסמטיקה, מציינת כי "בקמעונאות בכלל ובקוסמטיקה בפרט, הצרכנים בישראל מורגלים לרכוש בעיקר במסגרת מבצעים, שבשנים האחרונות הפכו לתכופים ומשוכללים יותר. במקביל, הצרכן הפך עם הזמן לאדיש יותר, נלהב פחות וסקפטי לגבי כדאיות המבצע, מה שמאתגר עוד יותר את המותגים והרשתות ביצירת ריגושים לביצוע המכירה. התמחור כמובן קריטי ובעל משקל מהותי בהחלטה, כי תמיד קיימת חלופה זולה יותר".

מקבוצת החברות אסתי לאודר נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי "המחירים בהם נמכרים המותגים שלנו לצרכנים בישראל נקבעים על-ידי רשתות הפארם ועל-ידי המשווקים ובאחריותם בלבד". בהקשר זה ראוי לציין שוב כי ב-50 הסניפים שאסתי לאודר מפעילה בצורה ישירה ובאתר המקוון שלה, היא זו שקובעת את המחיר לצרכן הסופי.

עוד נמסר מהקבוצה כי "במהלך החודש האחרון עודכנו מחירי הקנייה בחלק ממוצרי המותגים אסתי לאודר קליניק, כאשר במרבית המוצרים לא נעשה כלל שינוי במחיר, ובחלק מהמוצרים חלו הורדות מחירים עד 15% ממחיר הקניה ובחלקם עלייה של עד 15% ממחיר הקנייה. השינויים הללו תקפים ברשתות הפארם, בחנויות העצמאיות של המותגים וגם באתרים.

"סדרת הטיפוח היוקרתית 'רה-נוטריב' מבית אסתי לאודר ירדה בעד 15%, ומחירו של מייק-אפ 'דאבל וור' של אסתי לאודר עודכן בעלייה של 10% מחיר הקנייה. יש לציין כי פורטפוליו המוצרים הרחב של מותגי החברה מונה כ-6,000 מוצרים, ועדכון המחירים בוצע בכ-100 מוצרים בלבד".