vCita גייסה 15 מיליון דולר כדי לחבר נותני שירותים ללקוחותיהם

vCita מפתחת מערכת לניהול קשרי לקוחות עבור עסקים קטנים ונותני שירותים של עד כעשרה עובדים • החברה דיווחה כי היקף הכנסותיה הוכפל בשנה האחרונה, והן עומדות על כמה עשרות מיליוני דולרים בודדים

צוות ויסיטה / צילום: vCita
צוות ויסיטה / צילום: vCita

הסטארט-אפ הישראלי vCita (ויסיטה), המפתח מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) עבור עסקים קטנים, הודיע על גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת Forestay, קרן השקעות פרטיות שהוקמה ב-2017 ומשקיעה בחברות בשלב הצמיחה במגזר הטכנולוגי. הקרן היא היא חלק מ-Waypoint Capital, קרן משפחתית שמושבה בז'נבה שבשווייץ, בראשותו של ארנסטו ברטרלי. במקביל לפורסטיי, פועלות גם קרנות אחיות המשקיעות בתחומים נוספים כמו נדל"ן ופארמה.

הגיוס הנוכחי מצטרף לגיוס קודם, גם הוא בסך 15 מיליון דולר, שגויס ממשקיעים פרטיים בישראל. לדברי המנכ"ל איציק לוי, מטרת הגיוס היא "להגביר את קצה הגדילה ולהשקיע בעיקר בטכנולוגיה ובשיווק, ולהשקיע ביצירת שותפויות אסטרטגיות". הוא ציין כי החברה מתכננת להכפיל תוך שנה-שנה וחצי את כוח האדם בחברה, שעומד כיום על 90-100 עובדים. מרבית העובדים בישראל והשאר בארה"ב, שם מחזיקה ויסיטה פעילות של מכירות. עוד סיפר לוי כי "היקף המכירות של החברה הוכפל בשנה האחרונה והגיע לכמה עשרות מיליוני דולרים בודדים". לדבריו, לחברה כ-100 אלף לקוחות משלמים.

לוי הקים את ויסיטה ב-2010 יחד עם ערן אוטמזגין, שכיום אינו שותף פעיל בחברה. קודם לכן עבד לוי במשך שנתיים וחצי בחברת מיקרוסופט, לאחר שב-2008 ענקית התוכנה רכשה את חברת הסייבר Kidaro, אותה הקים. לפני כן שרת לוי בתפקיד ראש מדור בתחום הסייבר ביחידת המודיעין 8200.

"עולם האבטחה הספיק לי והגעתי למסקנה שאני רוצה לעשות משהו שיותר קרוב לאנשים, ולא לארגונים שצריכים פתרונות IT ואבטחה", מספר לוי על נסיבות הקמת החברה, "רציתי להיות יותר קרוב לצרכן ו-ויסיטה היא בדיוק באמצע בין אנשים פרטיים לארגונים, בין B2C ל-B2B. כשחברות שמפתחות מערכות CRM, כמו סיילפורס, אורקל, מיקרוסופט, יבמ וסאפ, פונות ל'עסקים קטנים', הכוונה היא ל-50-200 איש ופחות לקהל שלנו, שיכול להיות עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים, ספרים וכיוצא באלה".

מבחינת קהל היעד, אומר לוי, ויסיטה פונה לאותו קהל כמו פלטפורמת בניית האתרים Wix או פלטפורמת ניהול הפרויקטים מאנדיי. האחרונה הוסיפה לאחרונה פיצ'רים של ניהול לקוחות, אך לדברי לוי מדובר בחפיפה קטנה: "מאנדיי פונים מהכיוון של ניהול משימות, ואנחנו יותר מהכיוון של ניהול לקוחות (CRM), ניהול יומן, ניהול תשלומים, וקמפיינים של שיווק כמו שיווק באימייל. אנחנו נותנים פתרון אחד בעוד שרוב המתחרים שלנו מספקים פתרונות שנותנים מענה רק לחלק מהבעיה. העסק מקבל אפליקציה לניהול היומיום שמאפשרת ללקוחות לבצע פעולות מול העסק באמצעות הדפדפן בטלפון הנייד או במייל - לאפשר לו לשלם, להזיז תור, או להתכתב עם העסק".

לוי הסביר כי לפני שנתיים הם החלו לאפשר לשותפים עסקיים לעשות "ריסייל" ולמכור את המוצר תחת המותג שלהם. הוא מספר כי הם התחברו לחברות טלקום או לחברות שפועלות בדומה לזאפ הישראלית. "הן הפכו בשנים האחרונות לחברות מרקטינג. כיום חברות אלה מספקות שירותי שיווק לעסקים קטנים, והלקוחות שלהן דומים לשלנו. ויסטה היא בעצם פלטפורמה שניתנת להרחבה, ניהול והפצה על ידי שותפים". 

vCita

תחום עיסוק: פיתוח מערכת לניהול לקוחות לעסקים קטנים
שנת הקמה: 2010
מייסדים: איציק לוי וערן אוטמזגין
משרדים: הרצליה, סיאטל
מספר עובדים: 90, מרביתם בישראל
גיוסי הון: 30 מיליון דולר
משקיעים בולטים: קרן Forestay