BTB חוברת למומנטום פתרונות מימון כדי למשוך עסקים לפלטפורמת האשראי שלה

מומנטום עוסקת בגיוס מקורות אשראי לעסקים, ושתי החברות ישתפו פעולה במימון וגיוס אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, ש-BTB תעמיד להם הלוואות מתוך כספי המשקיעים בפלטפורמה שלה

 שלומי תורג'מן / צילום: איל יצהר
שלומי תורג'מן / צילום: איל יצהר

חברת האשראי הצרכני החוץ-בנקאי BTB חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם מומנטום פתרונות מימון, שעוסקת בגיוס מקורות אשראי לעסקים. שתי החברות ישתפו פעולה בכל הנוגע למימון וגיוס אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, ש-BTB תעמיד להם הלוואות מתוך כספי המשקיעים בפלטפורמה.

בסביבת BTB מסבירים, כי ההסכם נעשה כהיערכות של החברה ל"ביקושים גוברים מצד בעלי עסקים קטנים ובינוניים לפתרונות אשראי ומימון".

חברת BTB מספקת פלטפורמה להלוואות ישירות, והיא פועלת מאז 2014, ובסביבתה מדברים על מחזור הלוואות של כ-360 מיליון שקל. את החברה מנהלים המנכ"לים המשותפים שלומי תורג'מן ואלון כץ, ובראשה עומד היו"ר פרופ' עדי אייל.

מומנטום פתרונות מימון נמצאת בבעלות חברת סטרשנוב-קלדרון שהוקמה ב-2005 על-ידי אלי קלדרון ושי סטרשנוב, והיא מתמחה בגיוס אשראי ובליווי כלכלי לעסקים בצמיחה.

חברת BTB פועלת בתחום ההלוואות הישירות - שנחלק ל-P2P (שמשמעותו Peer to Peer) ולהלוואות הישירות בין משקיעים פרטיים לעסקים שאינם גדולים. בארץ תחום זה נמצא עדיין בתחילתו, אך גם בצמיחה. הפלטפורמות של ה-P2P מתווכות בין לווים למלווים, ומבצעות הליך של חיתום וגבייה של כספי ההלוואה בתמורה לעמלות משני הצדדים.