פייסבוק עקפה את התחזיות: רווח של 5.7 מיליארד דולר וקפיצה של 28% בהכנסות ברבעון השני

פייסבוק הציגה הכנסות של 16.9 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.99 דולר - מעל התחזיות • הרווח של החברה הוא בנטרול הפרשה של 2 מיליארד דולר לקנס בגין פרשת קיימברידג' אנליטיקה ו-1.1 מיליארד דולר בגין פסיקת בית משפט בנוגע למיסוי • החברה אישרה כי נפתחה נגדה חקירה חדשה של הגבלים עסקיים

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

הרשת החברתית פייסבוק  פרסמה הלילה (ד') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, והכתה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. המניה עולה ב-1.5% לאחר המסחר.

הכנסות החברה עמדו על 16.9 מיליארד דולר - מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 16.5 מיליארד דולר, ומעל ההכנסות ברבעון המקביל שעמדו על 13.2 מיליארד דולר - עלייה של 28%. גם הרווח למניה עליו דיווחה החברה עומד על 1.99 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 1.88 דולר למניה, ולעומת 1.74 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

עם זאת, הרווח הנקי הוא בנטרול הוצאות חד-פעמיות - הפרשה של 2 מיליארד דולר בגין הקנס על פרשת קיימברידג' אנליטיקה (שעומד בסך-הכול על 5 מיליארד דולר) והפרשה של 1.1 מיליארד דולר על הוצאות מיסוי בגין פסיקה משפטית שעסקה בתגמול מבוסס מניות. בנטרול של ההוצאות האלה, הרווח הנקי עומד על 91 סנט למניה, או 5.7 מיליארד דולר (לעומת 5.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל).

צמיחה של 8% במספר המשתמשים

מספר המשתמשים היומיים של החברה עומד על 1.59 מיליארד, בהתאם לציפיות האנליסטים. גם מספר המשתמשים החודשיים בהתאם לציפיות - 2.41 מיליארד איש. שני הנתונים הראו צמיחה שנתית של 8%, וההכנסה הממוצעת למשתמש עומדת על 7.05 דולר - מעל הציפיות ל-6.87 דולר למשתמש.

מספר המשתמשים היומיים באירופה לא השתנה לעומת הרבעון הראשון ועומד על 286 מיליון. מספר המשתמשים היומיים בארה"ב עלה מעט ועומד כעת על 187 מיליון לעומת 186 מיליון ברבעון הראשון.

2.7 מיליארד איש משתמשים לפחות באחד משירותי משפחת האפליקציות של החברה - פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר, לפחות פעם בחודש - ללא שינוי מהרבעון הראשון של 2019. 2.1 מיליארד איש משתמשים בשירותים לפחות פעם ביום.

הדוחות פורסמו על רקע הכרזת רשות הסחר הפדרלית (FTC) היום כי היא תטיל קנס שיא בגובה 5 מיליארד דולר על פייסבוק במסגרת הסכם פשרה בין השתיים בעקבות הפרת פרטיות משתמשי החברה. אמש הכריזה מחלקת המשפטים האמריקאית על פתיחה של בדיקה נרחבת של פרקטיקות ההגבלים העסקיים בפלטפורמות טכנולוגיה מובילות. 

החברה הודיעה כי ה-FTC פתח נגדה בנוסף בחקירה בתחום ההגבלים העסקיים, עליה הודיע לחברה בחודש שעבר.

במסגרת הסכם הפשרה בין פייסבוק וה-FTC, הוטל על פייסבוק להקים ועדת פרטיות עצמאית, שחבריה ימונו ע"י ועדה עצמאית נוספת, וניתן יהיה לפטר אותם רק באמצעות הצבעה של שני שליש מבעלי זכות ההצבעה בפייסבוק - מה שימנע מצוקרברג לשלוט בהצבעה באמצעות הכוח שבו הוא מחזיק באמצעות מניותיו. על צוקרברג תוטל גם אחריות אישית להבטיח שהחברה תעמוד בתנאי ההסכם. הוא ובכירים נוספים יצטרכו להתחייב בכל רבעון בפני ה-FTC שהחברה עומדת בתנאים, ויהיו אחראים באופן אישי להצהיר דברי אמת, או להתמודד עם האפשרות שיוטלו עליהם עונשים פליליים ואזרחיים. עוד במסגרת ההסכם, פייסבוק תידרש לדווח בתוך 30 יום מרגע גילוי מקרים בהם מידע של 500 או יותר משתמשים נמצא בסיכון, לגוף עצמאי שה-FTC יאשר, שאף יבחן את התנהלות החברה פעמיים בשנה.

בעקבות ההסכם, פייסבוק מינתה היום סמנכ"ל פרטיות שיפקח על התכנית של החברה בתחום הפרטיות - מישל פרוטי, לשעבר סגן נשיא בחברה לשיווק מוצר בתחום שיתופי הפעולה, שיידרש לדווח ל-FTC מדי רבעון, ומינויו דורש אישור מהוועדה החדשה שתוקם בקרוב. בנוסף אליו, דלפינה אברלי, לשעבר סגנית נשיא לתשתיות, מונתה להוביל את הפיקוח על תכניות הפרטיות של החברה, וולדימיר פדורוב, לשעבר סגן נשיא להנדסה, יוביל את בדיקות הפרטיות בצוותי המוצר וההנדסה של החברה.

בנוסף, הוועדה לניירות ערך ובורסות (SEC) הודיעה היום על הטלת קנס על פייסבוק בגובה 100 מיליון דולר בעקבות הצהרות לא נכונות של החברה לגבי הסיכון בשימוש לרעה בדאטה של משתמשים.

פייסבוק צפתה כי הקנס יהיה בין 3-5 מיליארד דולר, וכשדיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון, שמה 3 מיליארד דולר בצד למטרה זו.