אהוד ברק: "לא אפרוש. באתי לאחד כוחות ולא לפלג אותם"

יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית הבהיר היום כי לא יפרוש מהמרוץ לכנסת: "אנחנו פועלים כדי לנצח ולעבור. שום דבר לא יהיה מכשול, אני מוכן להיות במקום ה-10" • "ביבי כרגע במסע הימלטות מהכלא ומתנהג כמו חיה פצועה"

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, אמר הערב (ד') כי לא יפרוש מהמרוץ לכנסת, למרות הקריאות כלפיו לעשות כן, בעיקר מצד מפלגת כחול לבן. בכנס בחירות שאליו הגיעו בעיקר פעילי מפלגת העבודה בביתה של תלמה אליגון בסביון, אמר ברק: "לא אפרוש מהמאבק על עתיד המדינה".

ברק הבהיר כי עיקר משימתו היא איחוד הכוחות בשמאל: "אנחנו פועלים כדי לנצח ולעבור. באתי כדי לאחד כוחות ולא לפלג אותם. שום דבר לא יהיה מכשול, אני מוכן להיות המקום ה-10. צריך להפנות את השאלה לאותם מנהיגי מפלגות שלא רוצים לשלב ידיים ומי שלא מוכן להתחייב לא לשבת בממשלת נתניהו". כפי שפורסם ב"גלובס", ברק נפגש אתמול בלילה עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ והמגעים לרשימה משותפת בין הרשימות מתקדמים.

 "שואלים אותי אם אני אפרוש, אני לא אפרוש", המשיך ברק. "אני לא אפרוש מהמאבק על כך שהישגי המדינה יוכרו כהישגי האזרחים ולא כאלה שמחולקים לטייקונים ומשיחיים על הגבעות ביהודה ושומרון. חזרתי למשימה ציבורית אחרונה: להביא לסיום משטר נתניהו. המשטר הזה מאיים על החזון הציוני ועל מדינת ישראל. נדרשת הבנה שמה שקובע זה גודל הגוש ולא גודל המפלגה. הייתה אנמיות ואנרגיה נמוכה בבחירות הקודמות. בלי בוטות וישירות לא ניתן לנצח בחירות. ביבי כרגע במסע הימלטות מהכלא, והוא מתנהג כמו חיה פצועה ולא יהיו לו שום מעצורים, הוא יעביר גם חסינות וגם התגברות ולא ייעצר בשום מקום. הוא ימשיך לרסק את הרשות השופטת, הרשות המחוקקת כבר מסורסת. יש פה סכנה ברורה ומוחשית לדמוקרטיה, הציבור לא מעכל את זה".

ברק תקף גם את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, באומרו כי "הסיסמה שלו היא מילה זו מילה והפרקטיקה להיפך. באותה קלות שהניה נשאר בחיים וסכר אסואן עומד, הוא ישחק עם כחול לבן וברגעו האחרון יחזור לימין".

ברק זכה לקריאות תמיכה רבות ממאות המשתתפים שהגיעו אך מחוץ לבית הפגינו כמה מפעילי מפלגת העבודה תומכי פרץ שקראו לו לפרוש מהמרוץ. לקראת סוף האירוע הביאו הפעילים הללו תותח נייר וירו אלפי שטרות של דולרים ועליהם מוטבע פרצופו של ג'רמי אפשטיין, המיליונר עבריין המין האמריקאי שעמו היה ברק מיודד ועם קשרים עסקיים.

ברק צייץ בתום האירוע: "חוזר מ'החברים של תלמה'. התלהבות עצומה של מאות תומכים ממחנה המרכז שמאל. עמיר פרץ בלחץ. שלח אנשים לקרוא קריאות גנאי מחוץ לאירוע. מפיץ סרטוני השמצה מכוערים, במקום להתאחד כפי שרוצים 85% מבוחריו, ומסרב להתחייב להסרת משטר נתניהו. עיוור מי שלא רואה שהוא הולך לנתניהו. עצוב".