וול סטריט נסוגה מהשיא: הנאסד"ק איבד 1%, ה-VIX קפץ; הריבית באירופה ללא שינוי

הדאו ג'ונס ירד ב-0.46% ומדד S&P 500 השיל 0.5% • הריבית באירופה תישאר ברמתה האפסית לפחות עד המחצית הראשונה של 2020; הבנק רומז על הורדת ריבית והשקת תוכנית רכישות בהמשך • טסלה פיספסה את התחזיות לרבעון השני ומנייתה צונחת • 3M מזנקת לאחר שהיכתה את התחזיות המוקדמות לרבעון

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הנאסד"ק איבד 1%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.46% ומדד S&P 500 השיל 0.5% מערכו. ברקע: עונת הדוחות לרבעון השני מעלה הילוך.

21:50

בורסות וול סטריט מאבדות גובה על רקע החששות של המשקיעים כי פחתו הסיכויים להורדת ריבית בהודעה הקרובה ביום רביעי, וזאת על רקע הותרת הריבית באירופה ללא שינוי, ונתוני מאקרו חיוביים שפורסמו מוקדם יותר. 

בהמשך להודעת הריבית של ה-ECB, שהותירה ללא שינוי ורמז על תוכנית רכישות נוספת, אזאז זנגנה משרודרס אמר כי "לקראת סיום כהונתו של דראגי כנשיא ה-ECB, נראה שהוא מעוניין לצאת במפץ. עם זאת, האם עדיין יש לו את הבזוקה הענקית שלו, או שנשאר בידו אקדח מים חלש? אנו חושבים כי פעולותיו  מכוונות בכדי למנוע את התחזקות האירו מול הדולר האמריקני; עם זאת, נראה שהוא נכשל במאמציו".

מניית פייסבוק  מאבדת כ-3% למרות הדוחות הטובים שפרסמה החברה אתמול.

20:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות כאשר הדאו ג'ונס מאבד 0.7% והנאסד"ק מאבד כ-1%. מדד הפחד (VIX ) מזנק ביותר מ-10%.

בואינג  צונחת ב-4% ומכבידה על מדד הדאו ג'ונס. מניית פורד מוטורס  צונחת בחדות לאחר הנמכת תחזיות בצל החולשה במכירות בסין.

עיני המשקיעים נשואות לדוחות אמזון , אלפאבית  ואינטל  שיפורסמו הלילה לאחר נעילת המסחר.

מניית טסלה  מתרסקת ב-14% לאחר האכזבה מהדוחות שפורסמו אמש. פייסבוק  יורדת ב-2.3% מתחת ל-200 דולרים למניה, למרות הדוחות הטובים שפרסמה אמש החברה.

18:40

בורסות אירופה ננעלו בירידות לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה, שהותיר את הריבית ללא שינוי, ורמז על חידוש תוכנית תמריצים לשוק. מדד הדאקס נפל ב-1.3%, הפוטסי איבד 0.14% והקאק ירד ב-0.5%. 

התשואות על האג"ח של ממשלת גרמניה ל-10 שנים ירדה לשפל היסטורי, ואלו של איטליה צנחו לאחר הרמיזה על תוכנית רכישות של הבנק המרכזי של אירופה.

מאקרו

הזמנות המוצרים ברי קיימא בארה"ב עלו בחודש יוני ב-2%, מעל לצפי לעלייה של 0.8%. נתון מוצרי הליבה עלה ב-1.2% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו בשבוע החולף לרמה של 206 אלף תביעות.

18:00

מניית בואינג  מאבדת 3% בהמשך לירידות שרשמה אתמול לאחר ההפסד שהציגה ברבעון השני, ומכבידה על מדד דאו ג'ונס שמאבד 0.3%.

מניית טסלה  צונחת ב-12% לאחר הדוחות שפורסמו אמש. מנגד, פייסבוק  מטפסת לאחר הדוחות שפורסמו אחרי הנעילה אתמול.

17:15

מדד הנאסד"ק מאבד 0.7% ברקע להמשך עונת הדוחות כאשר בואינג מכבידה על המסחר.

מניית פורד מוטורס  צונחת לאחר שהחברה פיספסה התחזיות לרבעון השני וסיפקה תחזית מאכזבת לשנה כולה. מניית בואינג  יורדת גם היום בהמשך לירידות שרשמה אתמול לאחר שהציגה הפסד ענק ברבעון.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסוגים מהשיא בפתיחה, כך מדד הנאסד"ק מאבד 0.36% ומדד S&P 500 יורד ב-0.2%. בכך השניים נסוגים מרמת השיא שנקבעה אתמול. 

מניית פייסבוק  עולה ב-1.5% לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אתמול לאחר הנעילה. 

טסלה  צונחת לאחר שפיספסה התחזיות אמש לאחר המסחר. הלילה ידווחו החברות אמזון , אלפאבית , ואינטל .

14:40

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, בניגוד לחלק מההערכות בשוק כי הנגיד דראגי יחתוך את הריבית. לדבריו, הריבית תישאר ברמתה האפסית לפחות עד המחצית הראשונה של 2020. נראה כי דראגי ממתין לריבית בארה"ב, עליה צפוי להכריז פאואל ביום רביעי של השבוע הקרוב, ולא מעוניין לבצע זעזועים לפני סיום כהונתו.

בכך הריבית באירופה נותרה אפסית והריבית על הפיקדונות על מינוס 0.4%. הבנק המרכזי האירופי רומז על הורדת הריבית בהמשך ועל האפשרות להשקת תוכנית רכישות בפגישות הבאות.

עוד קודם לכן, ושבועות לאחר הדחת הנגיד הטורקי, הבנק המרכזי במדינה חתך את הריבית באגרסיביות מ-24% לרמה של 19.75%. הלירה הטורקית מנתרת ב-0.6% מול הדולר, וזאת לאחר מהלך ירידות מתמשך בחודשים האחרונים.

בוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על נטייה לעליות בפתיחה. החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים ב-0.4% על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני.

מנייתה של 3M מזנקת בכ-5% לאחר שהחברה היכתה את התחזיות לרבעון.

מניית טסלה צוללת ב-12% לאחר אכזבה מדוחותיה לרבעון השני שפורסמו אמש לאחר המסחר. במקביל, מנהל הטכנולוגיה הראשי, ג'יי.בי סטראובל, פורש מהחברה. טסלה רשמה עלייה משמעותית בהכנסות ל-6.3 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה הכנסות של 4 מיליארד דולר, אך בכך פיספסה את התחזיות בשוק שציפו להכנסות של 6.43 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 408 מיליון דולר או 2.31 דולר למניה, לעומת הפסד של 718 מיליון דולר, או 4.22 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המתואם אמנם ירד לרמה של 1.12 דולר למניה, מתחת לתחזיות. 

14:00

המסחר בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, בציפייה להודעת הריבית מאירופה, העשויה להשפיע גם על החלטות הפדרל ריזרב בארה"ב. 

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות קלות על רקע הציפיות להורדת ריבית. בשעה 14:45 שעון ישראל יודיע ה-ECB על החלטת הריבית שלו.

האירו צלל לשפל של שנתיים, ב-0.1% לשער של 1.1125 דולר.

כמה מהשחקנים מצפים להפחתה של 0.1% בריבית באירופה, בעוד שאחרים מאמינים כי סביר יותר שהבנק יפתח פתח להורדות ריבית בעתיד, או להקלה כמותית נוספת.   

"הסיכון של משהו גדול שיקרה היום עדיין אינו מתומחר במלואו", כך צייץ היום אחד האסטרטגים בשוק. הוא הוסיף כי הסיכויים לקיצוץ בריבית עלו "משמעותית" בעקבות סדרה של נתונים כלכליים חלשים מהצפוי. עם זאת, "השאלה הגדולה" נוגעת לדבריו של דראגי על הקלה כמותית (QE). 

בחזית הדוחות, ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור  דיווחה על גידול נמוך מעט מהתחזיות בהכנסות הרבעוניות. עם זאת, החברה הותירה על כנו את יעד המכירות השנתי שלה.

11:30

בורסות אסיה ננעלו בעליות. הירידות בסיאול נחלשו לקראת סיום המסחר, ומדד קוספי   ירד ב-0.4%.

באירופה נרשמות עליות בשווקים על רקע הציפיות להורדת ריבית של 0.1% מצד הבנק המרכזי ביבשת. 

בבריטניה מזנקת מניית קובהאם  ב-35%, בעקבות דיווח כי חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית Advent International הסכימה לקנות את החברה תמורת 5 מיליארד דולר. 

מן העבר השני נרשמות ירידות של כ-10% במניית Sage , לאחר שההכנסות מתחום שירותי התוכנה צנחו ב-15.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. 

 

 10:30

המניות באירופה פתחו את המסחר בעליות הבוקר (ה'), לאחר פרסום נתונים כלכליים שהקפיצו את הציפיות להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי האירופי (ECB).

מדד סטוקס אירופה 600  עלה בכ-0.4% מיד לאחר פתיחת המסחר, ורוב הסקטורים בבורסות המרכזיות רושמים עליות.

השווקים מתמקדים בעיקר במסרים מהבנקים המרכזיים, על רקע ספקולציות שנגיד ה-ECB מריו דראגי יקדים את הפדרל ריזרב בארה"ב ויפית את עלויות האשראי. 

ה-ECB צפוי להודיע על החלטת הריבית שלו ב-12:45 שעון לונדון, ולאחר מכן, ב-13:30 יקיים דראגי מסיבת עיתונאים.

מדדי מנהלי הרכש בארה"ב ובאירופה הצביעו אתמול על חולשה והזינו את הציפיות להקלה מוניטרית מצד שני הבנקים המרכזיים. הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להפחית את הריבית ב-0.25% בשבוע הבא, ובאירופה הציפיות הן להפחתה של 0.1%. 

בחזית הדוחות הכספיים, היום צפויות רוש , יוניליוור  ואסטרה-זנקה  לדווח על תוצאותיהן לרבעון השני.  

08:20

המסחר באסיה מתנהל בעליות שערים ברוב הבורסות. עליות נרשמות במניית סמסונג אלקטרוניקס . החברה הודיעה היום כי מכשיר הגלקסי המתקפל שלה (Galaxy Fold) יושק בספטמבר, לאחר דחייה שנגרמה מכך שבבדיקות דווח כי המכשיר נשבר בקלות. החברה תדווח על רווחיה ב-31 ביולי.

 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת, עם ירידות במדד קוספי בקוריאה הדרומית ועליות בטוקיו , בשנחאי , בהונג קונג  ובאוסטרליה . זינוקים נרשמים במניות מגזר המוליכים למחצה בטוקיו ובסיאול. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט ברמות שיא במדדים.

מניית סופטבנק  מושכת את בורסת טוקיו.

המשקיעים ממתינים לאותות מהתכנסות ראשי הבנק במרכזי באירופה היום, שצפוי להוריד את הריבית.

באוסטרליה מתמקדים המשקיעים בדברים שיישא היום ראש הריזרב בנק של אוסטרליה, פיליפ לאו, ויחפשו רמזים בנוגע לצעדיו העתידיים של הבנק המרכזי שם. 

בקוריאה צונחות מניות LG Chem  ביותר מ-4.5%, אך מן העבר השני מזנקות מניות יצרנית השבבים SK Hynix בכ-2%, לאחר שהחברה הודיעה על צמצום בתפוקת השבבים.

לפני פתיחת המסחר פרסמה החברה דוחות. הצניחה במחירי שבבי הזיכרון הביאה לצניחה של 89% ברווח התפעולי של החברה לעומת התקופה המקבילה, ל-638 וון קוריאני (541.9 מיליון דולר), ולפספוס תחזיות האנליסטים. 

ביפן נרשמו זינוקים של כ-17% במניות יצרנית הציוד לבדיקת שבבים, Advantest .