נעילה מעורבת בוול סטריט: טאואר זינקה בכ-10%

מדד הדאו ג'ונס עלה היום בכ-0.1%, הנאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו עם ירידות שערים של 0.44% ו-0.16% בהתאמה • רה"מ בריטניה הנכנס לא פוסל ברקזיט ללא הסכם ומפיל את המטבע • מיילן קפצה היום בכ-13% על רקע הסכם המיזוג עם פייזר • בבורסת לונדון הפוטסי זינק בכ-1.8%

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

היום הראשון לשבוע המסחר בבורסות ניו יורק ננעל במגמה מעורבת. כך, מדד הדאו ג'ונס עלה היום בכ-0.1%. הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו עם ירידות שערים של 0.44% ו-0.16% בהתאמה. 

מניית טאואר  הישראלית זינקה היום בכ-10%, ומיילן  קפצה היום בכ-13%.

20:45

ענקית תחליפי הבשר, ביונד מיט , צפויה לפרסם הלילה (ב') בתום יום המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019. למרות שאנליסטים צופים עלייה משמעותית ברווחים, ההערכה היא כי החברה עדיין תהיה הפסדית לרבעון הנוכחי. 

ההפסד הצפוי ברבעון השני הוא אחת הסיבות לכך שהאנליסטים רואים את הערכת השווי של ביונד מיט כלא מוצדקת. למרות שהצרכנים מתעניינים יותר ויותר בהפחתת צריכת הבשר שלהם, החברה עדיין מפסידה כסף שכן היא ממהרת לעמוד בביקוש הגובר.

מאז הנפקתה לנאסד"ק במאי האחרון קפצה המנייה במאות אחוזים, דבר שהביא אותה לשווי שוק של כ-14 מיליארד דולר. מניית ביונד מיט נופלת כעת ב-6% במסחר בוול סטריט. 

ב-2 במאי עשתה ביונד מיט היסטוריה עם זינוק של 163% ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק, ההנפקה הסוערת ביותר זה שני עשורים. ביונד מיט שהונפקה לפי מחיר של 25 דולר, נסחרת כעת כמעט פי 9 יותר, לפי מחיר של 221.65 דולר למניה.

ב-12 החודשים האחרונים פתחה החברה מפעל חדש במיזורי וגייסה שלוש יצרניות מזון אחרות כדי לשלש את יכולת הייצור במטרה לספק מוצרים לכ-11 אלף המסעדות שעמן היא עובדת.

18:35

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק מאבד 0.7% ומנגד מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

באירופה, הליש"ט הבריטית צונחת ב-1.3% לשפל של שנתיים בצל האפשרות כי ממשל ג'ונסון עשוי לצאת מחברות באיחוד האירופי ללא הסכם בין הצדדים. מדד הפוטסי עלה ב-1.84 בתום יום המסחר הראשון לשבוע זה. הדאקס הגרמני ננעל ללא שינוי והקאק איבד 0.16%.

16:30

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות עם נטייה לירידות, בהמשך לעליות החדות שנרשמו ביום המסחר האחרון, ולקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.6% לאחר זינוק של 1.1% בשישי האחרון, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

לקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב בשעה 21:00 (שעון ישראל), המשקיעים צופים הורדה של הריבית ב-0.25%. הנגידה לשעבר ג'נט יילן אמרה השבוע כי היא בעד הורדה של הריבית בשיעור זה, על רקע החוסר וודאות שנוצרה בשווקים בעקבות מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין.

מניית מיילן  מזנקת ב-14% על רקע הסכם המיזוג עם עסקי הגנריקה של פייזר . טבע  קופצת ב-4.1%.

טאואר  הישראלית מזנקת לאחר הדוחות הטובים שפרסמה לרבעון השני.

באירופה, הליש"ט  הבריטית נופלת ב-1% מול הדולר לשפל של שנתיים, וזאת בצל החשש כי ממשל ג'ונסון נערך ליציאה מהאיחוד האירופי ללא הסכם.

15:30

מיילן  מזנקת בטרום המסחר בנאסד"ק ב-13% בעקבות עסקת המיזוג עם עסקי הגנריקה של פייזר. טבע  מוסיפה לערכה 5% על רקע ציפיות השוק לכך שהדבר יוביל לקונסולידציה נוספת בתעשייה הגנרית.

דויטשה טלקום  מוסיפה לערכה 3.3% וענקית התרופות סאנופי  מתחזקת בקרוב ל-3%, לאחר פרסום דוחות הרבעון השני.

12:30

דויטשה טלקום  עולה ב-3% במחזור מסחר גדול, על רקע הערכות כי הפעם יצליח המנכ"ל שלה טים הוטגס לבצע את המגה-מיזוג שניסה כבר שלוש פעמים בעבר. במסגרת המהלך, ענקית התקשורת שבשליטתה T-Mobile אמורה לרכוש את ספרינט  תמורת כ-26 מיליארד דולר. נראה שחברת התקשורת הגרמנית קרובה מאי פעם לביצוע המהלך, לאחר שזה קיבל את אישור בית המשפט בארה"ב.

11:05

מדד דאקס עבר לעליות של כ-0.1%, פוטסי מטפס בכ-0.8% וקאק מאבד כ-0.1%. הנג סנג ננעל בירידה של כ-1%.

10:40

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. מדד פוטסי עולה ב-0.6%, אך קאק מאבד כ-0.2% ודאקס יורד ב-0.1%. סטוקס 600 נסחר ללא שינוי. המסחר באסיה ננעל בירידות. קוספי צנח כ-1.8%, ניקיי ירד ב-0.2% ושנחאי איבד 0.1%. ASX 200 ננעל בעליות של 0.48%. הנג סנג מאבד במסחר כעת 1.2%.

מניית ריינאר עולה בכ-3%. החברה פרסמה הבוקר דוחות לרבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי של החברה צנח ב-21%, עם זאת היא לא הורידה את התחזית לרווח השנתי שלה. 

הייניקן  יורדת ב-5%. חברת המשקאות לא עמדה בציפיות השוק לרווח במחצית הראשונה של השנה. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-0.3% בלבד (בניכוי הוצאות חד-פעמיות) ועמד על 1.78 מיליארד אירו בעוד ציפיות השוק היו לרווח תפעולי של 1.91 מיליארד אירו. 

8:20

לאחר שעלה בשבוע שעבר, הנפט משנה כיוון ויורד מעט, נפט גולמי ב-0.15% וברנט ב-0.25%, זאת בעקבות שיחות אמש בין איראן לבריטניה, גרמניה, צרפת סין ורוסיה, שהוגדרו כ"טובות" והשרו אווירה אופטימית יותר בבורסות אסיה.

ההונג קונג הנג סנג  ממשיך להוביל את הירידות באסיה, כשהוא מאבד 1.3%. ביתר המדדים הבולטים התמתנו הירידות. הטוקיו ניקיי 225  מאבד 0.4%, ומדד שנחאי כללי  יורד ב-0.15% בלבד.

06:25

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו (ב') בירידות שערים, מדד ההנג סנג  צונח 1.15%, הניקיי  יורד 0.55%, ומדד שנחאי  משיל 0.25% מערכו.

עיני המשקיעים נשואות לקראת המשך שיחות הסחר בין סין לארה"ב בהמשך השבוע הזה. המשלחת האמריקאית תעשה את דרכה לסין היום, אך פריצות דרך משמעותיות במשא-ומתן בין שתי המעצמות לא צפויות.

בהונג קונג, המתח בין המפגינים למשטר בשיאו לאחר סוף שבוע סוער של הפגנות נגד חוק ההסגרה לסין.

מניית חברת הביטוח AIA  בהונג קונג יורדת כמעט 1.5%. מניית בנק ההשקעות Softbank Corp  עולה 1.4%. יצרנית הרובוטיקה Fanuc  יורדת 1.2%.

שבוע המסחר מעבר לים צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעונת הדוחות לרבעון השני וברקע לנעילה החזקה בוול סטריט ביום שישי. עיני השוק מופנות לאירוע המרכזי השבוע שצפוי להתקיים ביום רביעי - הודעת הריבית של הפדרל ריזרב.

ביום שישי האחרון מדד נאסד"ק אינק  קפץ ב-1.1%, ומדד S&P 500  עלה ב-0.7% ברקע לעליות חדות של 10% במניית אלפאבית  (החברה-האם של גוגול) לאחר הדוחות הטובים.

אם בשבוע שעבר התבטאויותיהם של סגניו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, רמזו על הצורך בהורדת ריבית כפולה של 50 נקודות בסיס, לאחר נתוני הצמיחה החיוביים של הכלכלה האמריקאית שפורסמו בשישי האחרון, לצד נתונים חיוביים נוספים מצד הכלכלה האמריקאית - הסיכוי להורדה אגרסיבית של הריבית נראה קלוש כעת.

הציפיות בשוק הן כי הפד יוריד את הריבית ב-0.25 נקודות בסיס, ותהיה זו הורדת ריבית ראשונה לאחר כעשור. "מרבית הנתונים שפורסמו בשבוע האחרון היו חיוביים, בפרט נתוני הצמיחה שהפתיעו לטובה", כתבו כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית.