וול סטריט ננעלה בירידות מתונות; מדד הפחד זינק ב-8%

הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד S&P 500 והנאסד"ק איבדו 0.2% • מחיר הנפט עלה ב-2% ל-58 דולר לחבית • מדד הדאקס הוביל את הירידות בבורסות אירופה והשיל 2.1% • עיני השוק נשואות להודעת הריבית של הפד מחר

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:45

לאחר סיום המסחר פרסמה אפל דוחות טובים מהציפיות ותחזיות חיוביות ומנייתה עולה במסחר המאוחר. ענקית הטכנולוגיה דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי הפיסקלי של 2019 והכנסותיה של החברה היו מעט מעל ציפיות האנליסטים - 53.8 מיליארד דולר. הרווח למנייה עומד על 2.18 דולר והרווח הנקי של החברה - 10 מיליארד דולר, נמוך לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בו רווחיה עמדו על 11.5 מיליארד דולר.

23:05

בהתאם למגמה שאפיינה את כל יום המסחר, בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים מתונות. הדאו ג'ונס ירד ב-0.1% , מדד S&P 500 והנאסד"ק איבדו 0.2%. מדד הפחד VIX זינק בכמעט 8%.

במניות הסלולר הדואליות פרטנר רשמה עלייה של 4.4% ואילו סלקום ירדה בכ-2%.

21:50

בציפייה להודעה על הורדת ריבית מחר בארה"ב, מחיר הנפט מזנק ב-2% ל-58 דולר לחבית.

20:50

מניית בנק קפיטל וואן פייננשל  צוללת ביותר מ-7% לאחר שהבנק דיווח על דליפת מידע שסיכנה את פרטיהם של יותר מ-100 מיליון לקוחות, שלהערכת הבנק עלולה לעלות לו 100 מיליון דולר עד 150 מיליון דולר.

מניית יצרנית בגדי הספורט אנדר ארמור  צונחת ביותר מ-11% לאחר שהחברה דיווחה כי היא צופה שהמכירות בצפון אמריקה יירדו, בעוד שקודם לכן צפתה שיישארו ללא שינוי.

מניית פרוקטר אנד גמבל  עולה ב-4.4% לשיא של כל הזמנים לאחר דוחות טובים מהצפוי. ענקית מוצרי הצריכה דיווחה על הכנסות 17.09 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. החברה עדכנה את תחזיות הרווח לשנה הבאה והיא צופה עלייה ברווח של בין 4% ל-9%.

מניית חברת התרופות מרק עולה ב-1% לאחר שעקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על הכנסות של 11.8 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת רווח צפוי של 11 מיליארד דולר.

19:25

בציפייה להחלטת הריבית בארה"ב מחר, שעשויה להיות ההורדה הראשונה מזה עשור, מחירי הסחורות עולים. הזהב רושם עלייה של כ-0.6% ל-1,428 דולר לאונקייה והכסף עולה בכ-0.67%. הנפט עולה בכ-0.6% למחיר של 57 דולר לחבית.

בהמשך לירידות שרשמה אתמול על רקע עסקת מיילן, מניית חברת התרופות פייזר יורדת בכ-5.5% למרות דוחות טובים בהם הכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, שעמד על  5.05 מיליארד דולר ברבעון השני. 

18:40

שוקי המניות באירופה ספגו היום חבטה, בפרנקפורט נרשמה ירידה של 2.1% במדד דאקס, בפריז ירד מדד קאק 40 בכ-1.6% ובלונדון ירד מדד פוטסי 100 בכ-0.5%. מגזרי הרכב והבנקאות הובילו את הירידות, שכללו את כל המגזרים ואת כל הבורסות. ברקע לירידות, דוחות מאכזבים, היחלשות הציפיות לפריצת דרך בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין והציפייה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב מחר.

16:30

הדאו יורד ב-150 נקודות לאחר שהנשיא טראמפ שב לתקוף את סין והעיב על התקווה לעסקת סחר. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.5%, S&P 500 ב-0.6% והנאסד"ק ב-0.8%. בסדרת ציוצים אמר הנשיא טראמפ כי מצבה של סין רע, כי היא אינה קונה מוצרים חקלאיים מארה"ב אף על פי שהייתה אמורה לעשות כן וכי יש איתה בעיה.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.65%. הלילה יפורסמו דוחות אפל .

14:21

מניית ביונד מיט (Beyond Meat) מאבדת גובה לפני הפתיחה בתגובה לתוכנית לבצע הנפקה נוספת של מניות, שלושה חודשים בלבד לאחר ההנפקה הראשונית לציבור. במקביל, העלתה החברה את תחזית המכירות השנתית שלה לנוכח הביקוש לנקניקיות ולבורגרים הצמחיים מתוצרתה.

14:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת. דאקס צולל בכ-1.5% וקאק מאבד כ-0.8%, הפוטסי עולה בכ-0.1%. סטוקס 600 יורד ב-0.85%. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית. 

מניית BP  עולה בכ-3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים לרבעון השני. מניית באייר  מאבדת כ-4% לאחר פרסום הדוחות. מניית לופטהנזה  מאבדת כ-6.5% כעת. מניית Centrica  הבריטית צונחת בכ-15% אחרי שדיווחה על הפסד של 550 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה. 

חברת פייסבוק  הזהירה היום כי הרגולציה עלולה לסכל את השקת המטבע הדיגיטלי ליברה

12:00

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת כאשר הדאקס מאבד 1.2%, הקאק משיל 0.8% ומנגד הפוטסי ללא שינוי. הליש"ט  הבריטית ממשיכה בירידות לאחר הנפילה אתמול, ונושקת לשפל של 3 שנים. זאת, על רקע החשש מיציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי ללא הסכם תחת הממשל החדש של בוריס ג'ונסון. ג'ונסון לא יחל בשיחות עם האיחוד האירופי על הברקזיט אלא אם כן יוסכם לדרישתו לפתוח מחדש את עסקת הגירושין שקיימו עם קודמו, תרזה מיי. עד כה, מנהיגי האיחוד האירופי סירבו.

חברת התעופה לופטהנזה  דיווחה על ירידה דרמטית ברווח הנקי בצל התחרות בענף ל-226 מיליון אירו (252 מיליון דולר), לעומת רווח נקי של 752 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו ב-4% ל-9.63 מיליארד אירו. עם זאת, החברה אישרה את התחזית השנתית לצמיחה חד ספרתית.

לקראת הודעת הריבית של הפד מחר, עופר קליין מהראל כותב הבוקר כי "נוכח נתוני הצמיחה החיוביים והחוזקה בשוק התעסוקה, אנו לא צופים הפחתת ריבית של מעבר ל-0.25 נקודת אחוז. מעבר לכך, להערכתנו, הבנק יתקשה לעמוד בציפייה של השווקים להמשך הפחתות ריבית אגרסיבי במחצית השנייה של השנה, דבר שעלול להביא לאכזבה בשוק כבר לאחר הודעת הריבית הקרובה. לא רק השוק עלול להיות מאוכזב, נשיא ארה"ב דאג לצייץ שהוא מאוכזב כבר אתמול, עוד לפני שהפד קיבל החלטה כלשהי".

לגבי הודעת הריבית של האירופה מהשבוע שעבר, כתב קליין: "למרות שאכזב בנאום במסיבת העיתונאים הבנק המרכזי מכין את הקרקע להרחבה נוספת בפגישה הבאה בספטמבר, במקביל לעדכון תחזיותיו. אנו צופים כרגע שיהיה שילוב של הפחתת ריבית לצד הודעה על התנעה מחדש של תוכנית הרכישות. בהודעה לעיתונות צוין שהבנק הנחה את הוועדות השונות להציג בהקדם אפשרויות חדשות שיאפשרו להגדיל ולגוון תוכניות רכישה עתידיות. במסיבת העיתונאים, נגיד הבנק "אכזב" כאשר ציין שהוא לא סבור שהיה צריך להוריד את הריבית מידית וציין שיש חילוקי דעות בקרב הועדה המוניטרית לגבי הצעדים הנחוצים".

09:15

הבורסות באסיה נסחרות בעליות הבוקר (ג'), כאשר מדד הניקיי עולה ב-0.5%, שנחאי ב-0.4%, והונג קונג עולה ב-0.3%. העלייה מתבצעת על רקע חידוש שיחות הסחר בין ארה"ב וסין. ברקע: הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית ללא שינוי וצופה ריבית ברמה אפסית לפחות עד אביב של 2020. 

החוזים העתידיים בשעה זו נסחרים ביציבות לאחר נעילה מעורבת אמש בניו יורק. אמש (ב') מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.1%, והנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו עם ירידות שערים של 0.44% ו-0.16% בהתאמה.

היום צפויים להתחדש שיחות הסחר בין סין לארה"ב, כאשר שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, יפתח בשיחות עם סין שהופסקו מאז מאי. 

עיני השוק נשואות להודעת הריבית של הפדרל ריזרב מחר (ד'). היום החלה ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) את ישיבתה בת היומיים טרם ההודעה. המשקיעים צופים הורדת ריבית של 0.25%.