אמזון | בלעדי

משדרגת את הביצועים המקומיים: אמזון רוכשת סטארט-אפ מתל אביב בעשרות מיליוני דולרים

רכישת E8 Storage, חברת האחסון הישראלית, נעשתה לפי שווי של עשרות מיליוני דולרים • מאז שנוסדה E8 סטורג', היא גייסה 18.3 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס, מאגמה, אקסל וסירקה • E8 מפתחת התקני פלאש לאחסון מבוסס תוכנה • מאמזון או מחברת E8 Storage לא התקבלה תגובה בנושא

אחסון מידע / אילוסטרציה: shutterstock
אחסון מידע / אילוסטרציה: shutterstock

אמזון רוכשת את סטארט-אפ טכנולוגיית האחסון הישראלי E8 Storage - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות של גורמים בשוק, העסקה נעשתה לפי שווי של 50-60 מיליון דולר, עם זאת ישנם גורמים אחרים בשוק הסבורים כי שווי העסקה היה נמוך מכך. לפי Crunchbase , מאז נוסדה החברה, היא גייסה 18.3 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס, מאגמה, אקסל וסירקה. מאמזון או מחברת E8 Storage לא התקבלה תגובה בנושא.

החברה הוקמה ב-2014 על ידי זיוון עורי, המכהן כמנכ"ל החברה, ואלכס פרידמן, המכהן כסגן נשיא מחקר ופיתוח. בחברה 25 עובדים, והיא פועלת מתל-אביב. בעקבות הרכישה, כל עובדיה צפויים להצטרף כמקשה אחת למרכז הפיתוח של שירות הענן של אמזון (AWS) בתל-אביב. E8 מפתחת התקני פלאש לאחסון מבוסס תוכנה, אשר לפי פרסומי החברה היא מהירה פי עשרה מפתרונות החומרה המקבילים בשוק, ועלויותיה נמוכות יותר.

הפתרון מיועד לחברות המעוניינות לבנות תשתית ענן פנים-ארגונית פרטית, ולהאצת הביצועים עבור ספקי ענן, דוגמת אמזון AWS. השימוש בהתקני האחסון של החברה מאפשר להרחיק את כונני האחסון מהשרתים המקומיים של חברות, אל מרכזי נתונים גדולים בלי לאבד מיכולותיהם, בדגש על מהירות העברת הנתונים. השילוב של תכנה עם חומרה מאפשר לייצר מרכזי נתונים גמישים, המסוגלים להתאים במהירות וביעילות לנפח האחסון הנדרש על ידי הלקוח.

לאורך שנות פעילותה, החברה עובדת בשיתוף פעולה עם אינטל ומלאנוקס המשווקות את מוצרי האחסון שלה ללקוחותיהן כחלק מפתרונות האחסון המלאים שהן מציעות. שיתופי הפעולה עם הענקיות מהווים אישור לטכנולוגיה של E8.

פתרונות מסוג זה עבור מרכזי נתונים גדולים מפותחים על ידי ענקיות הטכנולוגיה לצורך האצת הביצועים של מרכזי הנתונים הפנימיים שלהן - זהו העניין המרכזי של אמזון בחברה, שימוש פנימי שלה בטכנולוגיה זו. לפי גורמים המכירים את החברה, סיבה נוספת שעשויה הייתה ליצור עניין בקרב הרוכשת היא האיכות הגבוהה של צוות העובדים ב-E8.

אמזון מעסיקה כיום בארץ מאות עובדים במספר תחומים: פיתוח שבבים עבור שירות הענן שלה (AWS) על בסיס הפעילות של 'אנפורנה לאבס' שרכשה, וכן פעילות מסחרית הקשורה לענן (AWS); פיתוח טכנולוגיה לשכלול האפשרות להזמין מוצרים באמצעות העוזרת הקולית אלקסה; פיתוח טכנולוגיה עבור חנות גו של אמזון הפועלת ללא קופות; וכן עובדים בתחום הראייה הממוחשבת.

לאחרונה נודע ל"גלובס" כי אמזון מתכוונת להשיק בקרוב גם פעילות קמעונאית ישראלית. לצעד זה צפויות להיות השלכות ניכרות על שוק הקמעונאות המקומי, מעבר לשימוש ההולך ומתרחב באתרי סחר זרים. אמזון החלה לפנות לסוחרים ישראלים בסקרים שונים ומאפשרת כיום פתיחת חנויות מקוונות בעברית בפלטפורמה שלה. בנוסף להשלכות על שוק הקמעונות, גם תגובת שוק הנדל"ן המסחרי לצעד זה הייתה מיידית, ומניות מניות חברות הקניונים צנחו ואיבדו מאות מיליוני שקלים משוויין.

בינואר השנה, נחשף ב"גלובס" כי אמזון רכשה את הסטארט-אפ הישראלי קלאוד אנדור (CloudEndure), שמפתחת פתרונות בתחום הענן הציבורי, תמורת סכום שהוערך ב-250 מיליון דולר. אמזון נהנית מהכנסות של 27 מיליארד דולר בשנה משירותי הענן שלה, ונתח השוק שלה בתחום הענן עומד על 52% - יותר מכל מתחרותיה ביחד. הבאה בתור היא חברת מיקרוסופט, שפלטפורמת הענן שלה מחזיקה ב-13% מהשוק, אחריה יש את עליבאבא (כ-5% מהשוק) וגוגל (כ-3%).

מוקדם יותר החודש, גם ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה על רכישה של חברה ישראלית בתחום הענן: Elastifile הישראלית, שמספקת טכנולוגיית אחסון לענן לחברות אנטרפרייז לקבצים גדולים במיוחד. החברה צפויה להצטרף לחטיבת הענן של גוגל, ומנכ"ל החטיבה תומס קוריאן הודיע על הרכישה בפוסט בבלוג הרשמי שלה. קוריאן לא פרסם את סכום הרכישה, וציין שהוא מצפה שהעסקה תיסגר בהמשך השנה.

E8
הקמה:
2014
מייסדים: זיוון עורי ואלכס פרידמן
עובדים: 25
משרדים: תל-אביב
גיוסי הון: 18.3 מיליון דולר
משקיעות: ורטקס, מאגמה, אקסל וסירקה