תמדא על סף מחיקה מהמסחר: כישלון הנפקה מונע מיזוג עם חברת הקנאביס של קיבוץ רוחמה

השלד, המעוניין למזג לתוכו את חברת RCK, כשל בניסיון לגייס 20 מיליון שקל לשם עמידה בתנאים המתלים לעסקה, ולפזר את המניות לשם הוצאת החברה מרשימת השימור

קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

תמדא , חברת שלד המעוניינת למזג לתוכה את חברת הקנאביס RCK, בוחנת אפשרויות שונות לעתידה לאחר כישלון בניסיון לגייס 20 מיליון שקל בהנפקה שאליה יצאה שלשום. ההנפקה נועדה לשם עמידה בתנאים המתלים לעסקת המיזוג עם RCK, חברת שתילי הקנאביס מקיבוץ רוחמה. מתווה המיזוג דורש לפחות 16 מיליון שקל בקופת תמדא ערב המיזוג. כמו כן ההנפקה נועדה לאפשר את פיזור המניות לשם הוצאת החברה מרשימת השימור. אם לא תעמוד בתנאים אלה, היא עלולה להימחק מן המסחר בעוד פחות משבועיים (12.8). נכון להיום מוחזקות 85% ממניות תמדא בידי חברת החיתום אייפקס הנפקות.

לאחר שלושה ימים בהם איבדה כ-45% מערכה נסחרת מניית תמדא במחיר של 1.15 שקל המשקף שווי חברה של כ-12 מיליון שקל בלבד. מחיר המניה בהנפקה שנכשלה שלשום עמד על 2 שקלים, כאשר בשקלול הצעת מכר נלווית להנפקה, פחת המחיר ל-1.45 שקל - דיסקאונט על מחיר השוק באותו יום שלא סייע לביקושים בהנפקה.

האפשרויות הנמצאות כעת בידי החברה הן הנפקה פרטית או ציבורית בהולה ומיזוג מהיר עם RCK, אם זו תותר על חלק מן התנאים המתלים. RCK מקיבוץ רוחמה עוסקת בפיתוח וריבוי של שתילי קנאביס, אותם היא מוכרת הלאה למגדלים המקומיים. יום לפני ההנפקה התפרסמה עסקה שביצעה החברה, עם המגדל קנאשור. בעסקה נמכרו שתילים שיספיקו לקנאשור לכשנתיים, תמורת 900 אלף שקל ותמלוגים מן המכירות.

ל-RCK הסכמים חתומים נוספים לאספקת שתילים תמורת לפחות 5.2 מיליון שקל בשנתיים הקרובות, אולם האי ודאות הכללית של שוק הקנאביס בישראל (לגבי היצוא, רפורמת הקנאביס, מחירי הקנאביס בארץ ועוד), שורה גם על תחום זה. במסגרת המיזוג היו אמורים בעלי המניות של RCK לקבל 65% ממניות תמדא, עם אופציות להגדיל את חלקם בהינתן הכנסות של מעל 30 מיליון שקל.

כישלון ההנפקה של תמדא מגיע אחרי תקופה חלשה יחסית למניות הקנאביס בת"א, על רקע הירידות שרשמו מניות החברות הגדולות בתחום בקנדה ובארה"ב, וכן עקב כישלון הנפקת הענק המתוכננת של חברת BOL (שאיפה לחיים) הישראלית בקנדה.