פודקאסט לשבת | פודקאסט

יש לאן לברוח מהמדוזות: המלצות פודקאסטים לסוף השבוע

המדוזות עדיין מבלות בחופי ישראל • כדי לא להתבאס במזגן בבית במהלך הסופ"ש, פתחו את אפליקציית הפודקאסטים הקרובה לביתכם ותיהנו מפודקאסטים מבית "גלובס" שעשו את השבוע החולף • פודקאסט לשבת

סתיו שפיר, פודקאסט לשבת / צילום: אפרת לוי, גלובס
סתיו שפיר, פודקאסט לשבת / צילום: אפרת לוי, גלובס

1. כסף בקיר | להשקיע בדירה בעיר הכיפית בעולם

ביקרתם בברלין? איזו עיר כיפית אהה? לא השקעתם שם בדירה? זאת כבר טעות. תכירו את מיכל פלטי, שלפני שבע שנים גילתה את עולם הנדל"ן של ברלין ורכשה שם נכסים להשקעה. לאחרונה היא גם גילתה כמו שאר העולם שהעירייה מתכננת להקפיא את שכר הדירה לחמש שנים. גיא ליברמן ניסה להבין ממנה איך זה מרגיש שהחוקים נוטים בבירור לטובת הדיירים.

בקרוב בתל-אביב?

2. הצוללת | האיש שרוצה להציל את הקפיטליזם מעצמו

פרופסור ג'וזף שטיגליץ, אחד הכלכלנים המהוללים בעולם בעשורים האחרונים, סבור שהשיטה הקפיטליסטית שנתנה לכוחות השוק לשלוט, מתוך מחשבה כי העושר יחלחל לכולם - נכשלה והביאה לתוצאות הרות-אסון. אורי פסובסקי תפס אותו לראיון בלעדי ל"גלובס", שבו הוא מסביר למה הוא מאשים את טראמפ בניצול התסכול של ההמון וגם נותן את המרשם שלו לתיקון השיטה.

ראיון מרתק וסוחף

3. חזית המדע | הכוכבת המסתורית של הקיץ

המדוזות עדיין מתנחלות בחופי ישראל. אבל זה בעיקר באשמתנו. איך הפכה החיה המוזרה הזאת שנראית כמו שק ג'לי, לכוכבת של הקיץ שעשויה להרוס וגם להציל את האנושות. גלי וינריב בעוד פרק מקסים של חזית המדע, מסבירה לנו בקלילות מה אנחנו צריכים לעשות כדי לא לקבל צריבה בים.

פרק נהדר וצורב

4. רוד שואו | מייסדי מאנדי מדברים על הגיוס

חברת מאנדיי.קום הודיעה השבוע על סבב גיוס שני בתוך שנה, שבוצע לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר - צמיחה פי ארבעה בשווי לעומת הסבב הקודם, ונכנסה באופן רשמי לעולם היוניקורנס. בראיון מיוחד ל"רוד שואו", פודקאסט ההייטק החדש של "גלובס" בהנחיית עמרי זרחוביץ, מייסדי החברה, רועי מן וערן זינמן, מספרים מה מיוחד בתפיסה הניהולית שלהם, איזה SMS הם שולחים בכל בוקר לעובדים, ואיך משכנעים מישהו להשקיע בך 150 מיליון דולר.

פודקאסט לחולמים שמאמינים שהכול אפשרי

5. גלובסטוק | החד-פעמי נשאר איתנו לנצח

העולם מזדהם, ואנחנו האחראיים הבלעדיים. מחקרים קובעים כי עד 2050 הים יכלול יותר זבל מאשר בעלי חיים. מאיה יעקבס, מנכ"לית ארגון צלול, ושני אשכנזי, סגנית עורכת מגזין "ליידי גלובס" ומייסדת מדור "המשבר האקולוגי" באתר "גלובס", התארחו באולפן "גולבסטוק" בהנחיית ליאת רון, והסבירו למה בכדי למנוע אסון אקולוגי אנחנו צריכים להימנע משימוש בכלים חד-פעמיים.

פודקאסט חשוב מאוד

■■

מערכת "גלובס" מציעה להאזין לפודקאסט שבחרתם עם אוזניות במהלך ריצה, בחיבור למערכת השמע בזמן הנהיגה, או על ספיקר בזמן טיגון שניצלים והכי טוב: ללחוץ על כפתור Follow או סאבסקרייב באפליקציות הפודקאסטים השונות, כדי שלא תפספסו עוד פרק נהדר מבית היוצר של "גלובס".