ליברמן: "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם"

בראיון לפגוש את העיתונות בערוץ 12, תיאר ליברמן מצב בו הליכוד מקבל שני מנדטים יותר מכחול לבן, אך שני המנהיגים מסרבים להקים ממשלת אחדות: "אני מגיע לנשיא ולא ממליץ על אף אחד. אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף

ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) כי אחרי מערכת הבחירות לכנסת ה-22 לא תהיה מערכה נוספת. לדבריו, אם הליכוד וכחול לבן לא יגיעו להסכמות על ממשלת אחדות, הוא יפנה לליכוד וידרוש מהם להציג מועמד אלטרנטיבי לראשות הממשלה. "אני בטוח שאם בליכוד יבינו שנתניהו שוב לא מסוגל להרכיב ממשלה יימצא מועמד אלטרנטיבי. ברור לכולם שלא יהיה סבב בחירות נוסף".

בראיון לפגוש את העיתונות בערוץ 12, תיאר ליברמן מצב בו הליכוד מקבל שני מנדטים יותר מכחול לבן, אך שני המנהיגים מסרבים להקים ממשלת אחדות. במקרה כזה לדבריו "אני מגיע לנשיא ולא ממליץ על אף אחד. אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". כשנשאל איזה חברים בליכוד הם מועמדים אפשריים לתפקיד, אמר ליברמן כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הגיב מיד בצאת השבת: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

בעמוד הפייסבוק של ליברמן הוא המשיך לאחר מכן: " שמח שכל מילה שנאמרת על ידי מעוררת כל כך הרבה עניין וסקרנות. אבל אין שום טעם לסלף, להמציא, לעוות או לתת לזה פירושים שונים ומשונים. אני חושב שאני מתבטא בצורה ברורה שלא משאירה שום סימני שאלה וספקות. אז לידיעת כולם אני חוזר ואומר: "ישראל ביתנו" תצטרף אך ורק לממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת מ"ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן". שום אופציה אחרת לא קיימת! לא תמורת חוק הגיוס, לא תמורת תקציבים ולא תמורת רוטציה. המפלגה הראשונה, מבין "הליכוד" ו"כחול לבן", שתתחייב על הקמת ממשלה לאומית רחבה עליה נמליץ לנשיא. במידה והן לא תתחייבנה לכך עד למפגש אצל הנשיא, לא נמליץ על אף אחת מהן".

יו"ר הימין המאוחד איילת שקד אמרה היום בראיון לערוץ 13: "אם לא יהיו לנו 61 מנדטים, אני מניחה שינסו להקים סוג של ממשלת אחדות, שאני מעדיפה שלא להיות חלק ממנה. אף אחד לא יודע מה יקרה אם לנתניהו לא יהיו 61 חברי כנסת. כל מי שמתיימר לדעת, זה רק ספקולציות".