סיוה משקיעה 10 מיליון דולר בחברה קנדית מתחום טכנולוגיות עיבוד התמונה

במשך חמש שנים חברת הטכנולוגיה סיוה לא ביצעה רכישות והשקעות משמעותיות, ואילו היום היא מודיעה על השקעה שנייה שלה בשבועיים האחרונים, של חברת Immervision, לאחר שרכשה לאחרונה גם את חברת הילקרסט

גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק
גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק

במשך חמש שנים חברת הטכנולוגיה סיוה  לא ביצעה רכישות והשקעות משמעותיות, ואילו היום (ג') היא מודיעה על השקעה שנייה שלה בשבועיים האחרונים. לאחר שרכשה את חברת הילקרסט מארה"ב בעסקה שהוערכה בעשרות בודדות של מיליוני דולרים, סיוה מודיעה על השקעה של 10 מיליון דולר בחברה הקנדית Immervision. ההסכם בין השתיים קובע גם שסיוה תקבל זכויות בלעדיות למכירת רישיונות לשימוש במוצרי התוכנה של Immervision.

החברה הקנדית מפתחת טכנולוגיות אופטיות ואלגוריתמים לעיבוד ושיפור התמונה במצלמות עם זווית עדשה רחבה. בין לקוחותיה נמצאות החברות Acer, לנובו, מוטורולה וסוני.

סיוה מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים לשוק הסלולר ולשווקים נוספים. רכישת הילקרסט וההשקעה ב-Immervision נועדו להמשיך ולהרחיב את פעילותה של סיוה מעבר לשוק הליבה הסלולרי.

"השותפות האסטרטגית וההשקעה בטכנולוגיות של Immervision מספקות לסיוה יתרון תחרותי משמעותי בתחום הצומח במהירות של מצלמות העדשה הרחבה, במיוחד בשווקי הסמארפונים, מצלמות אבטחה, מערכות נהיגה חכמות ורובוטיקה", מסר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר.

"שילוב טכנולוגיות עיבוד התמונה של Immervision עם טכנולוגיות הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית של סיוה מאפשר לחברות שבבים ויצרנים להיכנס לשוק רווחי המתאפיין בחסם כניסה טכנולוגי גבוה. טכנולוגיית העדשות Panomorph שפיתחה Immervision מאפשרת עיבוד תמונה באיכות גבוהה מאוד בהשוואה לעדשות המסורתיות מסוג Fish Eye במצלמות עדשה רחבה, והיא שותפה מצוינת להרחבת סל המוצרים שלנו ופוטנציאל התמלוגים בתחום החישה החכמה".

סיוה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 570 מיליון דולר, והיא תפרסם את דוחות הרבעון השני שלה מחרתיים (ה').