חברת תקצירי הספורט WSC Sports גייסה 23 מיליון דולר

החברה, שפיתחה פלפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה והפצה של תקצירי ספורט, הודיעה היום על השלמת סבב הגיוס • הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסיה ל-39 מיליון דולר • בעקבות הגיוס, בחברה מתכוונים להגדיל את מצבת כוח-האדם ל-200 עובדים עד סוף 2020

חברת WSC Sports, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה והפצה אוטומטית של תקצירי ספורט, הודיעה היום (ה') על השלמת סבב גיוס בהיקף של 23 מיליון דולר, בהובלת O.G Tech Ventures, זרוע ההשקעות בהייטק Ofer Global של איל עופר, וקרן ההון-סיכון של תאגיד הסלולאר היפני NTT DOCOMO. עוד השתתפו בסבב קרן ההשקעות של חברת הספורט HBSE, קרן ההון סיכון Maor Investments, קרן ISF, Go4it Capital והמשקיעים הקודמים של החברה. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסיה ל-39 מיליון דולר.

WSC הוקמה ב-2011 על ידי דניאל שיכמן, אביב ארנון, שמואל יופה וחי גל. לחברה 100 עובדים בישראל ועובדים בודדים בארה"ב ובסידני. בעקבות הגיוס, בחברה מתכוונים להגדיל את מצבת כוח-האדם ל-200 עובדים עד סוף 2020.

הפלטפורמה שבנתה החברה, מייצרת ומפיצה תוכן וידאו מותאם אישית באופן אוטומטי ובזמן אמת. הפלטפורמה מתבססת על טכנולוגיות AI שמשמשת לנתח שידורי ספורט חיים, לזהות כל אירוע שמתרחש במהלך המשחק וליצור תקצירי וידאו הכוללים את כל האירועים המשמעותיים, באופן שמותאם אישית לצופה ולפלטפורמת השידור. WSC מדווחת כי 60% מתוכן הווידאו של ליגת ה-NBA כיום מבוססת על פלטפורמת הווידאו שפיתחה.

בין לקוחותיה ליגות גדולות מענפי ספורט שונים, בהן ליגת ה-NBA, הבונדסליגה הגרמנית, PGA Tour, אליפות ארה״ב הפתוחה בטניס, MLS, FIBA וליגת הקריקט האוסטרלית. בנוסף, החברה עובדת ישירות עם ענקיות תוכן כמו Bleacher Report, Warner Media ועוד. מלבד זאת, היא מספקת את שירותיה לליגות הספורט הגדולות בעולם כמו הבונדסליגה הגרמנית.

בשנת 2018, WSC Sports מדווחת כי היא ניתחה וערכה יותר מ-17,000 אירועי ספורט ברחבי העולם וייצרה יותר מ-850,000 סרטוני וידאו ללקוחותיה. החברה מסרבת לחשוף את הכנסותיה השנתיות, אך מצהירה כי הן הוכפלו בכל שנה בשלוש השנים האחרונות.

תעודת זהות:

הקמה: 2011

מייסדים: דניאל שיכמן, אביב ארנון, שמואל יופה וחי גל

עובדים: 104, מתוכם 100 בישראל

משרדים: תל-אביב, ארצות-הברית ואוסטרליה

גיוסי הון: 39 מיליון דולר

משקיעות בולטות: O.G Tech Ventures, Ofer Global של איל עופר, NTT DOCOMO, חברת הספורט HBSE, Intel Capital, Detroit Venture Partners של דן גילברט.