השר יריב לוין דורש מהפרקליטות לחקור את אהוד ברק על השתלחות במבקר המדינה

זאת בעקבות דברים שאמר אתמול אהוד ברק בגלי צה"ל על המבקר מתניהו אנגלמן, אותו כינה: "הסמרטוט הזה שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה" • המחנה הדמוקרטי בתגובה: "משרתי החשוד מבלפור ממשיכים להשפיל את עצמם במשימתם למלט את נתניהו מאימת הדין. לוין הוא גדול המשתלחים בביהמ"ש"

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

השר יריב לוין הגיש לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, דרישה לפתוח בחקירה נגד אהוד ברק על העלבת עובד ציבור, בשל מה שכונה "השתלחותו של ברק במבקר המדינה".

יריב לוין / צילום: איל יצהר
 יריב לוין / צילום: איל יצהר

במכתב מצוטטים דברי ברק בראיון אתמול (ג') בגלי צה"ל על המבקר מתניהו אנגלמן: "אני מצר מאוד שלא עמד הכוח לכחול לבן להיאבק על פרופ' יפעת ביטון... או על אלוף במילואים גיורא רום, שאחד מהם יהיה מבקר המדינה, ולא הסמרטוט הזה שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה".

לוין מצטט את סעיף 288 לחוק העונשין, ולפיו "המעליב בתנועות, במילים או במעשים, עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, תשכ"ט-1968, כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינו מאסר שישה חדשים".

לוין מדגיש כי סעיף זה משקף את גישתו של המחוקק, לפיה עובד הציבור, המשרת את הציבור, חשוף יותר מאחרים לביקורת על מעשיו, ולכן זקוק להגנה מיוחדת מפני גלישתה של הביקורת להעלבה אישית, ולא די לו בהגנה הניתנת לכלל התושבים, למשל באמצעות דיני לשון הרע.

"דבריו המסיתים והחמורים של מר ברק הם על פניהם העלבה אישית של עובד ציבור והלבנת פניו ברבים. זו אינה ביקורת לגיטימית אלא פגיעה אישית מכוונת", אומר לוין. הוא מדגיש כי העובדה שאנו בעיצומה של מערכת בחירות, דורשת חשיבות מיוחדת בפעולה מהירה ונחרצת של רשויות אכיפת החוק בעניין זה, על-מנת שלא ייווצר הרושם שאמירות מן הסוג הזה הן שיח מקובל, בפרט בתקופה זו.

המחנה הדמוקרטי מסר בתגובה ליריב לוין: "משרתי החשוד מבלפור ונאמניו ממשיכים להשפיל את עצמם במשימה היחידה שטורדת את מנוחתם: למלט את נתניהו, החשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מאימת הדין. לוין הוא גדול המשתלחים בבית המשפט, אדם שהרס הדמוקרטיה הישראלית היא משימת חייו. כמי שהתיז מפיו אינספור עלבונות במערכות המשפט, אכיפת החוק וראשיהן - מוטב שישפיל את פניו מול הציבור הישראלי".