סמוטריץ': "צריך להודות: הצבעה לנתניהו היא הצבעה לשמאל"

שר התחבורה אמר את הדברים בתגובה לתדרוך של ראש הממשלה שבו ביקש משרי הליכוד לתקוף אותו ואת איילת שקד • בינתיים, נפתלי בנט הבהיר כי מפלגת ימינה תמליץ רק על נתניהו לראשות הממשלה: "אנחנו לא ליברמן שעושה משחקים" • דבריו הן תגובה להאשמות מהליכוד שהוא ושקד לא ימליצו על נתניהו

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: ליאב פלד
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: ליאב פלד

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביע הבוקר (ד') חשש לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש להקים ממשלה עם השמאל לאחר הבחירות ולכן נאבק במפלגת "ימינה" במקום להגדיל את גוש הימין. בתגובה לתדרוך של ראש הממשלה שבו ביקש משרי הליכוד וחברי הכנסת לתקוף את איילת שקד וסמוטריץ', אמר שר התחבורה כי "‏האסטרטגיה החדשה של נתניהו לפוצץ את נגמ"ש הימין מלמדת שהוא התייאש מהקמת ממשלת ימין ושפניו להקמת ממשלת שמאל אחרי הבחירות, צריך להודות בכאב: הפעם הצבעה לנתניהו היא הצבעה לממשלת שמאל".

דברי סמוטריץ' באו לאחר החרפה של הטונים בליכוד כלפי ימינה ובעיקר כלפי בנט ושקד. ביום ראשון תקף כזכור סמוטריץ' ישירות את נתניהו וכינה אותו ראש ממשלה חלש והססן. נתניהו זימן אותו ואיים כי יפטרו אם לא יתנצל, וסמוטריץ' אכן חזר בו מהאמירה הבוטה.

מאוחר יותר, נפתלי בנט, מראשית מפלגת ''ימינה'', הבהיר היום כי רשימת הימין של הציונות הדתית תמליץ רק על נתניהו לראשות הממשלה, לאחר הבחירות לכנסת ה-22. .

שר החינוך לשעבר קיים שידור חי בעמוד הפייסבוק שלו והבהיר: "אני אומר בצורה הכי ברורה והכי חדה - מפלגת ימינה תמליץ על נתניהו להיות ראש הממשלה של מדינת ישראל - הוא צריך להיות ראש ממשלה אבל חייב מנוע אידיאולוגי חזק לצדו", בנט הדגיש כי דבריו נאמרים ''על דעת כל ראשי המפלגה. אנחנו לא ליברמן שעושה משחקים ויוביל לממשלת שמאל".

דברי בנט הם גם לקח ממערכת הבחירות הקודמת שבה לא הצליחה מפלגת הימין החדש לעבור את אחוז החסימה לאחר שהואשמה כי היא לא תתמוך בהכרח בנתניהו לראשות הממשלה. כן יש בכך תגובה להאשמות הזהות כיום של הליכוד ולפיהן הוא ושקד לא ימליצו על נתניהו. דברים דומים אמר גם אביגדור ליברמן אתמול, ובנט היום קובע חד משמעית כי נתניהו יהיה המומלץ של "ימינה".