שריל סנדברג באירוע של פייסבוק: "ישראל חשובה לי באופן אישי"

"גרתי פה מגיל שנה עד שנתיים, חלק מהמילים הראשונות שלי היו בעברית", אמרה היום סמנ"כלית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, במסגרת אירוע השקת ה-Playground של פייסבוק ישראל • "זו מדינה שגם מאוד חשובה לפייסבוק. ישראל היא מדינה של סטארט-אפים ויזמים - המדינה עם אחוז הסטארט-אפים הגבוה בעולם"

שריל סנדברג באירוע השקת ה-Playground של פייסבוק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס
שריל סנדברג באירוע השקת ה-Playground של פייסבוק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס

"אני כל כך נרגשת להיות היום בישראל. גרתי פה מגיל שנה עד שנתיים, וזו מדינה שחשובה לי באופן אישי. חלק מהמילים הראשונות שלי היו בעברית", אמרה היום סמנ"כלית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, במסגרת אירוע השקת ה"Playground" של פייסבוק ישראל במרכז הפיתוח של פייסבוק בתל-אביב. המתחם ישמש להכשרות ואירועים שהחברה תציע עבור סטארט-אפים, מפתחים, קהילות, עמותות ועוד.

"זו מדינה שגם מאוד חשובה לפייסבוק. ישראל היא מדינה של סטארט-אפים ויזמים, יש כאן סטארט-אפ לכל 15 אלף איש - המדינה עם אחוז הסטארט-אפים הגבוה בעולם", המשיכה סנדברג. היא אמרה כי המשימה של פייסבוק היא "לא רק לקרב עסקים, אלא גם קהילות ואנשים. 4.5 מיליון איש בישראל הם חלק מקבוצת פייסבוק פעילה. אנחנו רוצים בעזרת הפלייגראונד לקרב בין סטארט-אפים ועסקים מסורתיים ובין אוכלוסיות שונות בישראל. אנחנו רוצים להעניק כישורים דיגיטליים שיעזרו לצמצם את הפערים בעולם".

סנדברג התייחסה גם לכך שאמון המשתמשים בפייסבוק נפגע, ואמרה כי "אני מאמינה שטכנולוגיה יכולה להיות כח עצום לטובה, אנחנו יודעים שלמטרה זו אנחנו צריכים להרוויח מחדש את אמון האנשים". היא התייחסה אף לנושא ההגנה על בחירות בפלטפורמה ואמרה כי "בישראל מתקיימות היום בחירות חשובות, ואנחנו עובדים קשה בפייסבוק כדי למנוע התערבות במערכות בחירות והפצת פייק ניוז. אבטחת אונליין היא עבודה שלעולם לא תסתיים".

סנדברג מכהנת בתפקידה בפייסבוק מעל לעשור. לפני כן היא שימשה כסגנית נשיא בגוגל, לשם הגיעה מעבודה בממשל האמריקאי. היא נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בעמק הסיליקון.