נציג מפלגת העבודה יצא, והתמודדות עוצמה יהודית אושרה

(עדכון) - לאחר שנציג מפלגת העבודה שהה מחוץ לאולם במהלך ההצבעה, ועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לפסול את הרשימה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22 • הוועדה גם החליטה ברוב דחוק שלא לפסול את איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובן ציון גופשטיין • הוועדה החליטה שלא לפסול את הרשימה המשותפת

איתמר בן גביר / צילום: תמר מצפי
איתמר בן גביר / צילום: תמר מצפי

ועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לפסול את רשימת עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. ההצבעה הסתיימה בשיווין קולות ונפלה לאחר שנציג מפלגת העבודה סמי שושן, שהה מחוץ לאולם במהלכה. לאחר שהתברר כי שושן יצא, לדבריו כי לא ידע שעומדת להיות הצבעה, דרשו חברי האופוזיציה הצבעה חוזרת, אך נציגי הקואליציה התנגדו, ודרשו בתגובה הפסקה של שעתיים כדי להביא שני נציגים של הקואליציה שכלל לא הגיעו לישיבה.

יו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע כי היעדרותו מההצבעה הקודמת על פסילת עוצמה יהודית של נציג המפלגה סמי שושן שהביאה למניעת פסילתה, הייתה תקלה, וכי המפלגה תעתור עוד הערב לבגץ בדרישה לפסול את רשימת עוצמה יהודית ואת מועמדיה. 

במחנה הדמוקרטי תקפו את מפלגת העבודה בשל היעדרות נציגה מההצבעה: "הדיל הושלם: לוי, פרץ ושמולי עמוק בגוש הימין. מפלגת העבודה ביצעה גט כריתות מבוחריה שמתגדים לכהניסטים, שמתנגדים לגזענות, שנלחמים נגד כוחות האופל שבחברה הישראלית. כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס ,עמיר פרץ ואיציק שמולי - הם הכניסו היום לכנסת את האיש שהגיע לאוטו של רה"מ יצחק רבין ז"ל ואיים שיגיעו גם אליו. בושה".

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב דחוק שלא לפסול את מועמדי רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובן ציון גופשטיין, ברוב קולות של 17 חברי הקואליציה בוועדה מול 16 חברי האופוזיציה. הרוב התאפשר בין השאר לאחר שנמצא מחליף לנציג כולנו שנעדר מההצבעות הקודמות. השופט חנן מלצר, יו"ר הוועדה, ניסה להביא לכך שהבקשה לפסול את מרזל תיגנז לאחר שזה חזר בו מכמה מהדברים שיוחסו לו וכן הודיע כי הפרסומים בדף הפייסבוק הנושא את שמו, אינם על דעתו, ואף חתם על מכתב להנהלת פייסבוק המצהיר על כך. אך העותרים לפסילתו סירבו.

הוועדה החליטה שלא לפסול את הרשימה המשותפת, ולהתנגד לעתירה של חברי עוצמה יהודית נגדה. רוב חברי הקואליציה הצביעו בעד אבל הנציגים החרדים נמנעו ובכך מנעו את הפסילה. יצוין כי כך נהגו הנציגים החרדיים גם בעבר, כחלק מהמדיניות הניטרלית בנושא הזה ולאור קשר טוב בין הפוליטיקאים החרדים לערבים בכנסת. בהצבעה האחרונה להיום נדחתה גם פסילתה של מפלגת יש עתיד ברוב גדול של 28 נגד 3. אנשי עוצמה יהודית דרשו את הפסילה בעקבות הסרטון שפרסמה המפלגה ובו לטענת החרדים היו מוטיבים אנטישמיים והחרדים הוצגו בו כתאבי בצע. במקרה הזה החליטו אברהם ובר ואברהם יוסטמן, נציגי המפלגות החרדיות, להצביע דווקא בעד הפסילה זאת בשל הסרטון שכוון ישירות נגדם. יוסטמן הסביר את עמדתו בכך שלפיד כדבריו נוקט ב"שיח שנאה נגד הציבור החרדי". הוא הפנה את הצופים והמאזינים אל "המשרוקית" של גלובס, שלפיו בדקה היטב את פועלו של לפיד עצמו, תוך שהוא רומז כי אין למעשיו של יו"ר יש עתיד משקל רב. אליהם הצטרף חרדי שלישי, יוסי רוזנבוים מנציגי הליכוד, שנימק את הצבעתו בכעס על הסרטון של לפיד ועל גישתו המתעלמת מתרומתם הרבה של החרדים למדינה ולמשק.