טראמפ: "ישראל תפגין חולשה גדולה אם תתיר לטליב ועומאר להיכנס"

נשיא ארה"ב התערב היום בצורה ישירה בהחלטות הממשל הישראלי בנוגע לאישור או מניעת כניסתן של שתי חברות קונגרס אמריקאיות, שתומכות ב-BDS

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ /צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התערב היום (ה') בצורה בוטה וישירה בהחלטות הממשל הישראלי באשר לאישור או מניעת כניסתן של שתי חברות הקונגרס האמריקאיות רשידה טליב ואילהאן עומאר, האמורות להגיע לביקור ברשות הפלסטינית ובישראל מחר.

טראמפ צייץ כי אמר ישראל תפגין "חולשה גדולה" אם תתיר לשתיים שתמכו בתנועת החרם להיכנס.

הציוץ של טראמפ מסבך את נתניהו מאוד, כיוון שגורם לו להיראות כמי שאינו מקבל החלטות ריבוניות וגם כיוון שנתניהו לא מעוניין לדרדר את מערכת היחסים עם המפלגה הדמוקרטית. בנוסף, טראמפ מושך את נתניהו בכוח להיות חלק מן הקמפיין שלו.

ישראל הודיעה בחודש שעבר כי תתיר את כניסתן של השתיים, אבל בימים האחרונים מתקיימות התייעצויות נוספות בין כל הגורמים, כולל משרד הפנים, משרד החוץ המל"ל והיועץ המשפטי לממשלה באשר לכניסתן.

הוועד היהודי אמריקאי (AJC), אחד מן הארגונים הגדולים ביותר בארה"ב, פרסם הערב הודעה שהחלטת ישראל למנוע את כניסתן אינה החלטה נכונה. "מתוך שתי האפשרויות הגרועות, ישראל לא בחרה באופן נבון בכך ששינתה את החלטתה הקודמת להתיר כניסתן", הם כתבו והוסיפו שזאת על אף שמדובר בשתי חברות קונגרס העוינות לעם היהודי ותומכות ב-BDS.