פרקליט המדינה ליועמ"ש: ממליץ להעמיד את אריה דרעי לדין

כך דיווח הערב כתב חדשות 13 אביעד גליקמן • ניצן ממליץ להעמיד את דרעי לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים, עבירות מס, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט

שר הפנים אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
שר הפנים אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ממליץ ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את שר הפנים אריה דרעי בעבירות של מרמה והפרת אמונים, עבירות מס, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט - כך דיווח הערב כתב חדשות 13 אביעד גליקמן. ניצן אימץ את המלצת פרקליטות מיסוי. החלטת היועץ תתקבל רק לאחר הבחירות.

בחודש נובמבר האחרון העבירה המשטרה את המלצותיה לפרקליטות, שלפיהן יש להעמיד לדין את דרעי בגין עבירות מס, עבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

עניינן של עבירות המס והלבנת ההון שבהן חשוד דרעי הוא בעסקאות למכירת מגרשים בין בני משפחת דרעי לבין עצמם בהר שמואל ובגבעת שאול. לפי החשד, עסקאות אלה נעשו תוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון. פרשה זו נחשפה ב"גלובס" על-ידי כתבת הנדל"ן שלומית צור. כמו כן, חקירת דרעי עסקה בעניינים הבאים: רכישת מגרש על-ידי שר הפנים ביישוב ספסופה; הצהרות הון כוזבות לכאורה שמסר השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; דיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס; ועוד.

המלצת המשטרה להעמיד לדין את דרעי בגין מרמה והפרת אמונים נגעה להעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר מאנשי עסקים שונים, ובמרכזם 200 אלף שקל שהעביר לו איש העסקים אילן שרעבי כהלוואה (שלא הוחזרה), במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם.

דרעי כבר הורשע בעבר, במרץ 1999, בקבלת שוחד, במרמה והפרת אמונים ובעבירות נוספות שביצע בעת שהיה שר הפנים בפעם הראשונה. 

*** חזקת חפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של השר אריה דרעי עדיין בראשיתם. השר מכחיש את המיוחס לו על-ידי הפרקליטות, ועומדת לזכותו חזקת החפות.