דוחות חזקים הקפיצו את מניית אלטשולר שחם גמל: השלימה זינוק של 30% מההנפקה לשווי של 1.6 מיליארד שקל

הרווח הנקי הרבעוני של המצטרפת החדשה לבורסה זינק בכמעט 90% לכ-20 מיליון שקל, ובמחצית השנה עלה בכ-80% ל-39 מיליון שקל • בתוך פחות מחודש השלימת מניית החברה קפיצה של 30% בערכה

גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

המצטרפת הטרייה לבורסת תל אביב, חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, נהנתה היום מעליות שערים נאות במנייתה, בשיעור של כ-8%, כתגובה לפרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2019.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של אלטשולר שחם גמל   קפץ בכמעט 90% לכ-20 מיליון שקל, ובתקופת מחצית השנה טיפס בקרוב ל-80% והגיע ל-39 מיליון שקל. זאת, אחרי שבשורה העליונה, ההכנסות הרבעוניות של החברה טיפסו ב-29% ל-165 מיליון שקל, ובמחצית השנה עלו ב-31% ל-323 מיליון שקל.

כמעט מלוא הכנסותיה של אלטשולר שחם גמל מגיעות מדמי ניהול מקופות גמל ומקרנות פנסיה, ואלה צמחו בכ-29% ברבעון השני ובמחצית השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, נוסף על הכנסות של כמה מיליוני שקלים בודדים שעלו מרווחים מהשקעות, הכנסות מימון והכנסות אחרות. 

אלטשולר שחם מייחסת את הצמיחה בהכנסות במחצית השנה ל"עלייה ביתרת הנכסים המנוהלים". זאת, כשמנגד היא מדווחת על "ירידה בשיעור דמי הניהול הממוצעים שגובה החברה". בנוגע להכנסות המימון שלה, שהגיעו ל-5.5 מיליון שקל במחצית השנה, לעומת פחות מחצי מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2018, החברה מייחסת את העלייה ל"עליית ערך שערוך שטר הון ומרווחים מהשקעות פיננסיות".

תשואות חיוביות משפיעות על היתרות

בחודש שעבר הצטרפה אלטשולר שחם גמל ופנסיה לבורסת תל אביב באמצעות הצעת מכר מוצלחת, שבה נרשמו ביקושים גבוהים. במסגרת הצעת המכר מכרו בעל השליטה בחברה, בית ההשקעות אלטשולר שחם, ושותפו, המנכ"ל יאיר לוינשטיין, רבע מהמניות של חברת הגמל והפנסיה בסכום כולל של 288 מיליון שקל.

לאחר ההנפקה נרשמו עליות נאות במניה, שעם הזינוק היום השלימה קפיצה של כ-30% בערכה בתוך פחות מחודש - כך שהיא משקפת לחברה המונפקת שווי נוכחי של כ-1.6 מיליארד שקל.

אלטשולר שחם הוא גוף הגמל וההשתלמות הגדול במשק, והוא מפעיל את אחת מארבע קרנות הפנסיה ברירת מחדל שנבחרו על ידי משרד האוצר. מדוחות החברה עולה כי בסיכום מחצית השנה, החברה המונפקת ניהלה נכסים בהיקף של כ-95 מיליארד שקל (מהם כ-90 מיליארד שקל בגמל) - צמיחה של כ-19.5% אל מול סוף שנת 2018. זאת, כאשר כלל שוק הגמל והפנסיה בישראל צמח, לדברי החברה, בכ-10% בלבד באותה תקופה.

הגידול בנכסים שאותם מנהלת החברה, נבע לטענתה, בין השאר, מתשואות חיוביות המשפיעות על יתרות הנכסים. זאת, כתוצאה מהתאמת מדיניות ההשקעות לתנודות ולהתפתחויות בשוקי ההון בארץ ובעולם.

באלטשולר שחם גמל מציינים כי מספר העמיתים בקרנות הפנסיה של החברה עמד בסוף הרבעון על יותר מ-70 אלף - קפיצה של כמעט פי שניים ביחס לרבעון המקביל, ושל יותר מ-50% ביחס לסוף הרבעון הראשון של 2019.

נכסי קרנות הפנסיה של החברה גדלו במהלך תקופת הדוח, מסך נכסים של 3.7 מיליארד שקל בסוף 2018, לסך נכסים של כ-5.35 מיליארד שקל נכון למועד הדוח. מדובר בעלייה של כ-44% בנכסי הקרנות. את הצמיחה מייחסים באלטשולר שחם פנסיה בעיקר להמשך צמיחה מואצת, הכוללת גיוס לקוחות חדשים, כתוצאה מבחירת קרן הפנסיה של החברה כאחת מארבע קרנות נבחרות על ידי רשות שוק ההון.