נתניהו: "יש גירעון של 12-13 מיליארד שקל, טיפלתי כבר בגדולים מזה"

כחלק משידור וידאו לייב בפייסבוק, ראש הממשלה טען כי הוא יפתור את בעיית הגירעון לא באמצעות העלאת מסים, אלא ע"י הקטנת הוצאות הממשלה • "אם אתם רוצים אותי, אל תיפלו בפח של הצבעה למפלגות אחרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לבעיית הגירעון המצטבר ואמר "אני כבר טיפלתי בגירעונות גדולים בלי עין הרע. כאשר הייתי שר האוצר היה מדובר בגירעון גדול פי כמה. כיום מדובר בגירעון של כ-12-13 מיליארד שקל, אז זה היה מכפלות פי שלושה. אנחנו שולטים בגירעון יפה מאוד, ורק עכשיו קיבלנו מחברת דירוג האשראי המובילה בעולם, עם הנתונים של היום, אשרור לדירוג הגבוה שלנו. למה? אני חושב שהם בונים על זה שאני אמשיך להוביל את המדינה. אבל זה תלוי בכם. הדירוג האמיתי הוא שלכם, אם אני אוביל את זה נשתלט יפה על הגירעון ונמשיך את הצמיחה".

נתניהו התייחס לגירעון כחלק משידור וידאו לייב בפייסבוק שביצע במהלך ביקורו הרשמי באוקראינה. כפי שהוא נוהג בחודשים האחרונים, נתניהו הגיב לשאלות בעמוד הפייסבוק שלו, באמצעות יועץ קמפיין הליכוד טופז לוק, המצלם אותו ומעביר לו שאלות בשידור חי.

עוד אמר נתניהו כי צריך לבחור בו, כי הוא יפתור את בעיית הגירעון לא באמצעות העלאת מסים, אלא על ידי הקטנת הוצאות הממשלה. זאת על אף שבימי שלטונו של נתניהו הוצאות הממשל קפצו בצורה משמעותית. נתניהו אמר "אני מעדיף הקטנת ההוצאה הציבורית ואני עושה זאת כי ידוע שמשרדי הממשלה הם לא הגופים הכי יעילים. יש להם מרווחי שומן". על פי נתונים רשמיים של משרד האוצר, הגירעון צפוי לעמוד על 51 מיליארד שקל בסוף 2019.

באשר למאבקים בתוך גוש הימין, אמר נתניהו כי כל מי שמצביע לליברמן, נותן קולו לממשלת שמאל. "האנשים שלנו ההתרגלו שבכל פעם אני מנצח, אבל זה לא יקרה בכל תנאי וזה גם לא נכון. ראיתם מה קרה בבבחירות האחרונות. 250 אלף קולות הלכו לפח, ולכן אני מבקש לא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

באשר להתלבטות בין בחירה במפלגת ימינה לבין הליכוד אמר נתניהו: "עבורם מנדט למעלה או למטה, זה לא משנה כלום. אבל עלינו זה ישפיע באופן דרמטי. אם אתם רוצים אותי, אל תיפלו בפח של הצבעה למפלגות אחרות".

באשר לנושא הפנסיות של יוצאי אוקראינה, נתניהו ציין בווידאו כי הוא קיבל התחייבות אישית מן הנשיא זלנסקי שזה יטופל והפנסיות יועברו לישראלים יוצאי אוקראינה. "אנחנו חתמנו הסכם שאושר בממשלה הקודמת וזה מצריך אשרור נוסף בפרלמנט. מה שהבטיח לי זלנסקי, הוא שיש לו מחויבות לכך. 'זה חובה מוסרית שלנו להשלים את זה', הוא אמר לי וביקש שזה יעשה על סמך נתונים עדכניים. אנחנו נעביר לו את הנתונים".