נאוויטס: הפסד של 5 מיליון דולר במחצית, וקצב הפקה גבוה מהתחזיות במאגר בקסקין

כך עולה מה דוחות שפרסמה שותפות נאוויטס פטרוליום למחצית הראשונה של 2019 • השותפות מחזיקה ב-7.5% מהזכויות במאגר • מהדוחות עולה כי ההכנסות נטו ממכירת נפט הסתכמו בחציון הראשון של השנה בכ-1.5 מיליון דולר, וההפסד הנקי של השותפות עמד על כ-5.3 מיליון דולר

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

שותפות החיפושים נאוויטס פטרוליום  דיווחה כי קצב ההפקה במאגר בקסקין צפון במפרץ מקסיקו עומד על כ-32 אלף חביות נפט ביום, גבוה בכ-7% מהתחזיות המוקדמות. השותפות מחזיקה ב-7.5% מהזכויות במאגר (בהיקף מוערך של 475 מיליון חביות), שההפקה ממנו החלה בסוף חודש יוני. 

בדוחותיה למחצית הראשונה של 2019, ציינו בשותפות כי עלות ההפקה השולית של חבית נפט בפרויקט עומדת על כ-14 דולר. בנאוויטס ביצעו גידור לפי מחיר של 46.5 דולר לחבית נפט, על כ-56% מההפקה הצפויה עד חודש יוני 2020 וכ-38% מההפקה הצפויה מחודש יולי ועד לדצמבר 2020. זאת במטרה ליצור הגנה לתקבולים הצפויים מהמאגר שישמשו לפירעון אג"ח שהונפקו לצורך מימון חלקה בפיתוח הפרויקט.

נאוויטס גייסה בקיץ 2017 סך של כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות. שתי סדרות האג"ח שהונפקו לצורך רכישת הזכויות בפרויקט בקסקין (נאוויטס מימון א' וב') נסחרות כיום בתשואות של 5.8%-5.3% לאחר שרשמו עלייה של 22%-24% מאז ההנפקה.

מהדוחות עולה כי ההכנסות נטו ממכירת נפט הסתכמו במחצית השנה הראשונה בכ-1.5 מיליון דולר, וההפסד הנקי של השותפות עמד על כ-5.3 מיליון דולר בתקופה זו. בקופת השותפות היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-24 מיליון דולר. יחידת ההשתתפות של נאוויטס רשמה היום עלייה של 3% בתגובה לפרסום הדוחות. מאז החלה להיסחר בבורסה באוקטובר 2017 רשמה היחידה עלייה של 91% ושווי השותפות הגיע לכ-496 מיליון שקל. בנאוויטס שולט מייסד השותפות גדעון תדמור, כשלצדו בגרעין השליטה גם חנן רייכמן (המשמש כמנכ"ל החברה), קובי כץ וחנן וולף.

בסוף יולי השנה השלימה נאוויטס את רכישת (98%) שדה הנפט היבשתי המפיק הראשון שלה בארה"ב, שדה נצ'ס (Neches) בטקסס תמורת 17.5 מיליון דולר. דוח משאבים מעודכן שפרסמה לפני כשבוע השותפות לשדה הצביע על עתודות של 7.3 מיליון חביות נפט (חלקה של נאוויטס). בנאוויטס מציינים כי בכוונת השותפות לפעול לפיתוח נוסף של השדה, שצפוי להגדיל ביותר מפי ארבעה את קצב ההפקה בשדה, לכ-761 אלף חביות לשנה. עלות ההפקה השולית בנצ'ס עומדת על כ-21 דולר לחבית נפט.

בנוסף, מחזיקה השותפות בכ-23% מהפרויקט הימי שיננדואה במפרץ מקסיקו, שמכיל עתודות מוכחות של 204 מיליון חביות נפט, כאשר החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח המאגר צפויה במחצית הראשונה של 2020.