אפליי: הפעילות ממשיכה לדעוך, החברה מחפשת שיתופי פעולה

בסיכום מחצית השנה הראשונה, הכנסותיה של אפליי צנחו ב-75% והסתכמו בקצת יותר מ-2 מיליון שקל, אחרי שאת שנת 2018 כולה סיכמה עם הכנסות של יותר מ-15 מיליון שקל

נעם לניר / צילום: איל יצהר
נעם לניר / צילום: איל יצהר

פעילות הטכנולוגיה של חברת אפליי  נמצאת בדעיכה כבר זמן לא קצר, ובחברה שבשליטתו של היו"ר נעם לניר מודעים לכך ובוחנים כבר תקופה ממושכת "אפשרויות לשיתופי פעולה", גם באמצעות הרחבת הפעילות הקיימת וגם "בענפי פעולה נוספים".

אפליי פועלת "בתחומי השיווק, הפרסום, המיתוג, ההפצה והמוניטיזציה של מוצרים ושירותים בתחום המובייל, המיחשוב, האינטרנט והמדיה", ובתחומים משיקים. על הידרדרות מצבה מעידה הערת "עסק חי" שצורפה לדוחות המחצית הראשונה של 2019, אחרי שנעדרה מהם בשנתיים האחרונות (2017-2018), תוך שרואי החשבון מפנים את תשומת לב המשקיעים, בין השאר, להפסדיה הצבורים ולתזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת.

נוסף על כך, הם מציינים במבט קדימה כי עתידה של החברה "מותנה בגידול היקף פעילותה השוטפת עד שתגיע לפעילות רווחית, או לחילופין בגיוס כספים נוספים". בעניין זה הם מזכירים את שיתופי הפעולה שבהם אפליי מעוניינת, כחלק מבחינת "חלופות שונות במטרה להיטיב את מצבה העסקי".

בינתיים, בסיכום מחצית השנה הראשונה, הכנסותיה של אפליי צנחו ב-75% והסתכמו בקצת יותר מ-2 מיליון שקל, אחרי שאת שנת 2018 כולה סיכמה עם הכנסות של יותר מ-15 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הפסדיה במחצית הראשונה של 2019 גדלו ב-37% והגיעו לכ-2.5 מיליון שקל. 

באפליי, שמדווחת כי בתקופת הדוח פעילותה התרכזה במתן שירותי שיווק, פרסום והפצה דיגיטליים, ובפעילות זו באמצעות החברה הבת טוטליק, מייחסת בדוח את הצניחה החדה בהכנסות ל"קיטון בהיקף פעילות המדיה" - מה שהשפיע גם על עלות המכר של הפעילות, על הרווח הגולמי, הוצאותיה השונות ועוד. 

בסיכומה של 2018, הכנסותיה של אפליי צנחו ב-44% לכ-15 מיליון שקל, ואז ייחסה החברה את השינוי השלילי לצמצום היקף פעילות המדיה, "בעיקר בערוץ הווידאו של הקבוצה, וזאת, למיטב ידיעת הקבוצה, בהתאם לשינויים ענפיים בתעשיית המדיה". 

בדוחות כעת מציגה אפליי גם ירידת ערך מוניטין בהיקף של קרוב ל-700 אלף שקל שרשמה החברה הבת טוטליק, ששווייה כעת כ-650 אלף שקל, לעומת כ-1.1 מיליון שקל בדוחות הקודמים. 

כחלק מהניסיון לתמוך במצב החברה, לניר בתפקידו כיו"ר (33% משרה), וכן המנכ"ל אורון צל וסמנכ"ל הכספים עמנואל עזיאל, הודיעו לאפליי כי הוויתור על 75% מהתגמול החודשי שלהם, שעליו החליטו החל באפריל האחרון, "יישאר בתוקפו עד להודעה חדשה". עלות העסקתם של השניים יחד ב-2018 הסתכמה בכ-1.8 מיליון שקל.