עודה: נהיה חלק מגוש חוסם להפלת נתניהו, אבל אנחנו לא בכיס של גנץ

יו"ר הרשימה המשותפת בכנס התאחדות התעשיינים: "אם זה יהיה תלוי רק בנו שנתניהו ייפול, אתם חושבים שנשב בצד ולא נפעל? אבל חובה תהיה על גנץ לשבת איתנו" • עם זאת אמר עודה: "אני לא רואה בכחול לבן פרטנר להצעה שלי להצטרף לקואליציה"

איימן עודה בכנס התעשיינים / צילום: חן גלילי
איימן עודה בכנס התעשיינים / צילום: חן גלילי

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, מאשר כי יצטרף לגוש חוסם להפלת נתניהו. בכנס התאחדות התעשיינים אמר עודה: "אם זה יהיה תלוי רק בנו שנתניהו ייפול, אתם חושבים שנשב בצד ולא נפעל? אבל חובה תהיה על גנץ לשבת איתנו. ישבתי איתו אחרי הבחירות באפריל ואמרתי שהקמפיין שלו היה גזעני, שהוא ימין, וביקשתי שישנה את הכיוון. אני חושב שהפגישות היו חשובות, ושהוא הושפע מהן, לכן הזמין אותי לדבר בהפגנה בתל-אביב. הוא משנה כעת קצת כיוון, לא כמו הבחירות הקודמות, אבל לא דיברנו כבר יותר מחודש וחצי".

עם זאת אמר עודה: "אני לא רואה בכחול לבן פרטנר להצעה שלי להצטרף לקואליציה. התירץ של בל"ד הוא תירוץ בלבד. גם כשלא היינו איתם, הם לא רצו בנו. מה המצע של גנץ? אף פעם לא הבנתי מה המצע המדיני שלו. הוא כל הזמן אומר רק מה לא. אנחנו רוצים להפיל את שלטון נתניהו, אבל לא בכיס של אף אחד. אם הוא רוצה שנמליץ עליו, שיישב איתנו על הדברים החיוניים לנו - חוק הלאום, הריסות הבתים, הפשע ברחוב הערבי, אזורי תעשייה ועוד.

"מי שהוציא אותנו מהלגיטימיות הם הימין של נתניהו ואהוד ברק כשהיה בראש העבודה. גם אנחנו עשינו טעויות. אבל אין ראש ממשלה שהסית נגדנו כמו ראש הממשלה הנוכחית. המטרה העיקרית שלי החזרת לגיטימציה ל-20% של האוכלוסייה בישראל לציבוריות הישראלית".