אפולו פאואר: בעלי השליטה הזרימו לחברה "מנת חמצן" של 4 מיליון שקל

החברה "שרפה" 4.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, ובקופתה נותרו בסוף יוני כ-2 מיליון שקל • המוצר שפיתחה הוא יריעה סולארית, שיכולה להתחבר לרשת החשמל הביתית ולהפיק עבורה אנרגיה חשמלית • רואי החשבון של החברה ציינו בדוחות כי יש "ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי"

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: גיין מדיה
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: גיין מדיה

חברת אפולו פאוור , העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתחום האנרגיה הסולארית באמצעות החברה הבת סולארפיינט, "שרפה" 4.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, ובקופתה נותרו בסוף יוני כ-2 מיליון שקל. 

המוצר שפיתחה אפולו פאוור הוא יריעה סולארית, שיכולה להתחבר לרשת החשמל הביתית ולהפיק עבורה אנרגיה חשמלית. בימים אלה מבצעים בחברה ניסוי יחד עם מעבדת החדשנות של ענקית הרכב העולמית רנו-ניסאן-מיצובישי, במטרה לבדוק היתכנות של שימוש ביריעה לצורך טעינת רכבים חשמלים. באפולו מניחים גם כי בעתיד יוכלו בעלי היריעות הסולאריות למכור לחברת החשמל את התפוקה העודפת של האנרגיה. 

בינתיים, בכל אופן, אין לחברה הכנסות, ובהנהלתה מעריכים כי גיוסי הון שביצעה בשנים האחרונות, וגיוס נוסף בסך 2.4 מיליון שקל שבוצע במחצית הראשונה של 2019, "אינם מספקים על מנת להשלים את היערכות החברה לשלב הייצור והשיווק של היריעות הסולאריות. הנהלת החברה מעריכה שתהליך ההיערכות יבוא לידי ביטוי בתזרימי מזומנים שליליים מפעילות שוטפת ובביצוע השקעות, כך שהחברה תידרש לגיוס מקורות מימון נוספים".

מכיוון שלהערכת הנהלת אפולו פאוור, יתרות המזומנים הקיימות בקופת החברה אינן מספקות, "פועלת ההנהלה להשגת מקורות מימון, ובין השאר, לגיוס הון מבעלי מניות קיימים או לאיתור משקיעים פוטנציאליים לחברה. ואולם למועד אישור הדוחות הכספיים, קיים חוסר ודאות בדבר יכולת החברה להשלים את מלוא תוכניותיה העסקיות ובדבר הגעתה לתזרימי מזומנים חיוביים מפעילות שוטפת בעתיד הנראה לעין, אשר יאפשרו לה להשלים את מלוא יעדיה הטכנולוגיים והעסקיים".

רואי החשבון של החברה ציינו בדוחות שפורסמו באמצע אוגוסט כי "גורמים אלה מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי".

אפולו פאוור נוצרה בעקבות מיזוג בין השלד הבורסאי אור סיטי (שהיה בשליטתה של ענבל אור) לבין חברת סולארפיינט באוקטובר 2017. בעלי המניות העיקריים בה הם האחים ישי וספי מור, שמחזיקים ב-48% מהחברה באמצעות חברת וסטאר החזקות. מנכ"ל החברה הוא עודד רוזנברג, והיו"ר הוא יום טוב סמיה (אלוף במיל'). האחים מור הזרימו לאפולו "מנת חמצן" נוספת, לאחר שלפני 10 ימים ביצעה החברה הקצאה פרטית של 2.2 מיליון מניות (8.7% מההון) לחברת וסטאר במחיר של 1.8 שקלים למניה - גבוה ב-36% ממחירה הנוכחי בבורסה. בעקבות ההקצאה, הוזרמו לקופת החברה כ-4 מיליון שקל והאחים עלו להחזקה של 48% מההון.

מניית אפולו רשמה היום עלייה קלה. מתחילת השנה התקדמה המניה ב-114% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-24 מיליון שקל.