ראלקו נכנסת לקנאביס: מתכננת להשקיע 20 מיליון שקל בטוגדר

לראלקו אולי יש את המזומן להשקעה, אבל השווי של טוגדר הוא הגבוה יותר • פעילות ראלקו אינה סינרגטית לזו של טוגדר, אולם נראה כי כך מצאה לעצמה חברת מוצרי החשמל אפיק לגוון את פעילותה ולהוסיף קצת "פלפל" לפרופיל הסיכון/סיכוי שלה

חברת מוצרי החשמל ראלקו וחברת הקנאביס הרפואי הבורסאית טוגדר הודיעו כי חתמו על מזכר הבנות לפיו ראלקו  תשקיע לפחות 20 מיליון שקל בטוגדר  וכן תעניק לה הלוואת גישור של 5.5 מיליון שקל. שוויה של המניה בהסכם הוא 2.975 שקל, נמוך בכ-10% ממחירה היום בבוקר.

במסחר היום עולה מניית החברה עוד כ-6% בעקבות פרסום ההודעה. מחיר זה משקף לטוגדר שווי של כ-180 מיליון שקל. העסקה כוללת גם הענקת אופציות ללא תמורה כך שהדיסקאונט בפועל גבוה יותר. מניית ראלקו עולה גם היא כ-6% בעקבות ההודעה ושוויה עומד על 109 מיליון שקל, כלומר אולי לה יש את המזומן להשקעה, אבל השווי של טוגדר הוא הגבוה יותר. בעקבות ההסכם תחזיק טוגדר 11% בחברה.

השקעה זו מעידה כי העניין בשוק חוזר אחרי תקופה של ירידות בשווי מניות החברות הן בבורסה המקומית והן בבורסות העולם, ובעקבות זאת התקררות מסויימת בבאז התקשורתי ובקצב העסקאות בתחום. פעילות ראלקו אינה סינרגטית לזו של טוגדר, אולם נראה כי כך מצאה לעצמה חברת מוצרי החשמל אפיק לגוון את פעילותה ולהוסיף קצת "פלפל" לפרופיל הסיכון/סיכוי שלה.

יוחנן דנינו, יו"ר דירקטוריון טוגדר פארמה, אמר היום (ב') כי "אנו שמחים על הבעת אמון מצד ראלקו, חברת ציבורית ותיקה ומבוססת שמשקיעה היקף משמעותי לאחר שבחנה בתקופה האחרונה את הכניסה לתחום הקנאביס עם מספר חברות בתחום ובחרה לעשות זאת יחד אתנו. מצאנו שותפים מצוינים, עם יכולות עסקיות מוכחות, אשר יצטרפו לדירקטוריון החברה ולצוות הניהול.

"תמורת הגיוס מבטיחה את מימוש התוכניות האסטרטגיות של טוגדר ביניהן בניית והסמכת GMP של המפעל בישראל, השלמת והסמכת המפעל באוגנדה בתקן EU-GMP וכן קידום הסכמים מסחריים נוספים".

טוגדר מעוניינת להתחיל בחודשים הקרובים לגדול בפועל ולשווק קנאביס הן מן המפעל שלה בישראל, באשקלון, והן מן המפעל שלה באוגנדה. כמו כן היא עוסקת במחקר ופיתוח של מוצרים בתחום הרפואי ובתחום הקוסמטי, ורכשה ב-14 מיליון שקל את חברת המו"פ קנאביליס.

בקופתה נכון לסוף הרבעון השני היו 4.9 מיליון שקל, ועוד אין לה הכנסות. לכן השקעה זו היא משמעותית עבור החברה.