הסכסוך בין בעלי מישורים מגיע לביהמ"ש עם הגשת כתב תביעה מצד בלוטרייך

המייסד ומבעלי חברת הנדל"ן מישורים, גיל בלוטרייך, הגיש כתב תביעה נגד שותפו אלכס שניידר, בדרישה לפירוק השותפות ולהיפרדות בין הצדדים, "בין בדרך של BMBY, מכרז או כל הליך תחרותי"

אלכס שניידר, גיל בלוטרייך / צילום: אבי מועלם, איל יצהר
אלכס שניידר, גיל בלוטרייך / צילום: אבי מועלם, איל יצהר

אחרי חודשים ארוכים של סכסוך בין מייסד חברת הנדל"ן מישורים, גיל בלוטרייך, ושותפו לשליטה בה, אלכס שניידר, חילוקי הדעות בין הצדדים מגיעים לבית המשפט. זאת עם הגשת כתב תביעה מצידו של בלוטרייך נגד שניידר, בדרישה לפירוק השותפות ולהיפרדות בין הצדדים.

בכתב התביעה שהגיש בלוטרייך למחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין גיא גיסין ויואל פרייליך, הוא מבקש להורות על פירוק השותפות באמצעות הליך היפרדות, "בין בדרך של BMBY (קנה אותי או שאקנה אותך, א' ל' - Buy Me Buy You), מכרז או כל הליך תחרותי... אשר בסיומו אחד מהצדדים ירכוש את מניותיו של השני".

בתיאור מצב הדברים בין השניים מציין בלוטרייך בכתב התביעה, בין היתר, כי מדובר "בסכסוך עמוק ובלתי ניתן לגישור בין התובע והנתבע", הכולל "היעדר אמון מוחלט, עמוק ובלתי ניתן לגישור בין הצדדים וחוסר יכולת להמשיך בשליטה המשותפת בחברה", שהוביל ל"מבוי סתום ביחסים ביניהם".

תביעתו של בלוטרייך מגיעה ימים ספורים לאחר הודעה שהעביר לו שניידר על ביטול הסכם השליטה המשותפת ביניהם, כשלטענתו בלוטרייך ביצע כמה הפרות יסודיות שלו. בפנייה שביצע שניידר באמצעות משרד עורכי הדין א. קלגסבלד ושות' לבאי-כוחו של בלוטרייך, הוא ציין את תמיכתו של בלוטרייך בכמה מינויים שבוצעו בדירקטוריון מישורים, נוסף לחוב של 100 אלף דולר שיש לבלוטרייך כלפיו, לטענתו, וציין כי "הפרות יסודיות אלה מצטרפות להפרות יסודיות אחרות". 

חברת מישורים, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב ופועלת בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה-הבת סקייליין, נמצאת כבר קרוב לשנה בכותרות בשל הסכסוך הנמשך בין צמד בעלי השליטה בה.

הסכסוך בין בלוטרייך לשניידר נחשף בנובמבר 2018, וזמן קצר לאחר מכן נחשפו גם טענות הדדיות שהפנו אחד כלפי השני. במהלך החודשים האחרונים נעשו כמה ניסיונות לפתרון הסכסוך, בין היתר באמצעות מתן אופציה לשניידר לרכוש את חלקו של בלוטרייך בחברה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק. לאחר שלא התממשה האופציה, פנה בלוטרייך בדרישה למנות בורר מוסכם שיקבע מנגנון היפרדות מוסכם בין השניים, דרישה שנדחתה על-ידי שניידר.

מפרוץ הסכסוך ועד כה מניית מישורים  מתאפיינת בתנודתיות גבוהה יחסית, ובסך-הכול בתקופה זו התחזקה בכ-15% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-230 מיליון שקל. מישורים סיכמה בשבועות האחרונים את המחצית הראשונה של 2019 עם שיפור של 18% בהכנסותיה, שהגיעו ל-401 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה עלה ב-16% ל-8 מיליון שקל.