בעקבות הביקורת: נוימן מחזיר ל-WeWork את 6 מיליון הדולר ששילמה לו עבור הטרייד מארק We

לקראת הנפקת WeWork עולים עוד פרטים לגבי ההתנהלות הבעייתית של המייסד אדם נוימן, שחברה פרטית בבעלותו קיבלה מיליוני דולרים עבור מיתוג מחדש ושימוש בשם We • על רקע הביקורת, ההסכם בוטל

אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork / צילום: רויטרס
אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork / צילום: רויטרס

לקראת ההנפקה של WeWork צצים עוד פרטים מעוררי מחלוקת לגבי המייסד אדם נוימן, שחברה פרטית בבעלותו קיבלה מ-WeWork כ-6 מיליון דולר עבור מיתוג מחדש ושימוש בשם "We". כעת, בעקבות הביקורת שעורר המהלך, ההסכם בוטל, ונוימן יחזיר ל-WeWork את מיליוני הדולרים שקיבל כאמור. 

סגידה למנכ"ל, רוח ניו אייג'ית וריבוי עסקאות בעלי עניין: התשקיף שמגלה מה באמת מתרחש ב-WeWork

חברות נוהגות להגיד שהנפקה היא לא מטרה אלא עוד שלב בהתפתחותה של החברה. אבל החברה של נוימן, WeWork, הסבירה עוד לפני ההנפקה את התשלום של 6 מיליון הדולר כשווה לערכו ההוגן של המותג. התשלום בוצע לחברה הפרטית WE Holdings, בה נוימן משמש כחבר הנהלה, ושמחזיקה בזכות השימוש במילה "We". 

על רקע הביקורת כאמור, החברה נאלצה לסגת מההסכם, והחברה מסרה כי הזכויות הוחזרו לשותפות חברת We, שממשיכה לעת עתה להחזיק בכל הזכויות שהוקצו לסימני הסחר "We". לפי הדיווח בביזנס אינסיידר, ההוראה לביטול ההסכם ניתנה על-ידי נוימן בעצמו.

התשקיף שפורסם בחודש שעבר מתחיל בעמוד שלם, עליו מופיע לוגו החברה והקדשה: "אנו מקדישים את התשקיף לאנרגיה של החברה - גדולה מכל אחד מאיתנו אך בתוך כל אחד מאיתנו". רוחניות במקום הכי לא רוחני ורציונלי שיש - או לפחות אמור להיות - וניסיון להציג את הרעיון והחזון של החברה מעל הכול.

אדם נוימן, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, מוזכר בתשקיף לא פחות מ-169 פעמים, יותר מכפי שהוצג מארק צוקרברג בתשקיף שפייסבוק פרסמה לפני ההנפקה (113 פעמים).