ליברמן: אם נתניהו לא יביא 61 ממליצים, למחרת יחליפו אותו

יו"ר ישראל ביתנו בוועידת המשפיעים של חדשות 12: "אף אחד לא יתמוך בפיזור הכנסת בפעם שלישית. נתניהו הביא את זה פעמיים - פעם ראשונה בדצמבר בלי שום התראה. בפעם השנייה נתניהו יכול היה להעביר את האפשרות למישהו אחר, אבל העדיף ללכת פעם שנייה לבחירות. בפעם שלישית כבר אף אחד לא יתמוך"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (ה') בוועידת המשפיעים של קשת 12 כי הוא צופה שראש הממשלה בנימין נתניהו יוחלף במהרה על ידי הליכודניקים, אם הוא לא ישיג 61 ממליצים. לדבריו, בראיון לשדרנית קרן מרציאנו, ‏"אני לא יודע אם מתקרבים לסוף עידן נתניהו, אבל מה שברור זה שהוא יעשה הכל כדי להישאר בשלטון - גם אם יצטרך למנות את עודה לשר החוץ לא תהיה לו בעיה. לא תהיה לו בעיה, הוא יסביר שעודה שייך לימין וליברמן לשמאל".

"לא הבנתי מה הקשר של נתניהו לימין, הוא נכשל מול הטרור, מעדיף לשלם להם פרוטקשן מדי חודש", אמר ליברמן.

עוד הוא אמר כי אם נתניהו לא ישיג 61 ממליצים "למחרת יחליפו אותו". במערכת הבחירות מועד א', התחייב ליברמן להמליץ על נתניהו וכך עשה במסגרת הליך ההתייעצויות בבית הנשיא. אך ליברמן לא הצליח להגיע להסכם קואליציוני עם הליכוד, כיוון שהתנגד להקמת ממשלה המבוססת כמעט כולה על מפלגות דתיות, ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין.

היום אמר ליברמן, "אף אחד לא יתמוך בפיזור הכנסת בפעם שלישית. נתניהו הביא את זה פעמיים - פעם ראשונה בדצמבר בלי שום התראה. בפעם השנייה נתניהו יכול היה להעביר את האפשרות למישהו אחר, אבל העדיף ללכת פעם שנייה לבחירות. בפעם שלישית כבר אף אחד לא יתמוך".

ליברמן המשיך להתייחס ליחסים האישיים המתוחים בינו לבין נתניהו. "אין לי שום בעיה איתו ואני לא פוסל איש", טען. "אבל ההכרעה האמיתית בבחירות האלו זה לא בין נתניהו לגנץ, אלא בין ישראל ביתנו לישראל של סמוטריץ' פרץ דרעי וליצמן - ופה אנחנו נלחם".

"אנחנו ישבנו שנים עם החרדים בקואליציה כל עוד שמרנו על סטטוס קוו", הסביר ליברמן את השינוי בפעולותיו. "בשנה וחצי האחרונות הייתה פגיעה בלתי פוסקת בסטטוס קוו כי החרדים הבינו שנתניהו בן ערובה אצלם"

הליכוד מסר בתגובה לליברמן: "ליברמן התחייב להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, וגנץ יקים ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות כי זאת הממשלה היחידה שהוא יכול להקים".