ההספד היה מוקדם? יוארך תוקפה של תמ"א 38

במסגרת ישיבה שכינס שר האוצר משה כחלון בשיתוף שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, הוחלט כי תוקף התוכנית לחיזוק מבנים יוארך, אם כי מסתמן כי לא לתקופה של חמש שנים

פרויקט תמ"א 38./ צילום: איל יצהר
פרויקט תמ"א 38./ צילום: איל יצהר

אוויר לנשימה לתעשיית חיזוק המבנים במסגרת תמ"א 38. בישיבה שהתקיימה היום בלשכת שר האוצר, בהשתתפות שרת השיכון יפעת שאשא ביטון, מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר וראש הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן הוחלט כי תוקפה של תמ"א 38, יוארך מעבר למאי 2020 - המועד בו אמור לפוג תוקף התוכנית. "הנוכחים הביעו הסכמה עקרונית על הצורך במתן ודאות למשק ולשוק הדיור, ובהתאם על הארכת תוקפה של התמ"א לתקופה נוספת שתאפשר התארגנות לחלופות אחרות כפי שתחליט המועצה הארצית", נכתב בהודעה שהוציא השר כחלון בתום הישיבה.

כן נאמר בהודעה כי "במהלך השבועות הקרובים, תגובש עמדה ממשלתית, בנושא משך הזמן שבו תוארך התמ"א, קביעת הוראות מעבר לאחר סיום התמ"א וגיבוש פתרונות חלופיים הנוגעים להתחדשות עירונית על מנת לשפר את איכות התכנון. ההמלצות שיגובשו יובאו למועצה הארצית".

המפגש התקיים לאור עמדות שונות שהביעו לאחרונה גופים ממשלתיים שונים באשר להמשך קיום תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים, שנכנסה לתוקף בשנת 2005. וכן על רקע החלטה של מספר רשויות מקומיות להגביל בשטחן את התוכנית, בדגש על מסלול החיזוק ותוספות הבנייה (תמ"א 1\38).

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אמנון מרחב מסר בתגובה: "ההתאחדות הקבלנים בוני הארץ פעלה בתקופה האחרונה כדי להבהיר את חשיבותה של תמ"א 38 לשוק הדיור ולהגנה על הציבור בישראל ורואה בהחלטה זו החלטה חשובה שעליה אנו מברכים. אנו קוראים לשרים להורות על פתיחה מידית של דיונים ושיתוף ההתאחדות ונציגי שאר חלקי ענף הבנייה, כדי לגבש פתרונות נכונים וישימים, שיאפשרו את המשך התרחבות ההתחדשות העירונית שהפכה לחלק מרכזי בבנייה למגורים במשק הישראלי".