דו-קוטביות: יממה אחרי שדחה את הגרלת "מחיר למשתכן", משרד השיכון מודיע שיקיימה בסוף החודש

ההגרלה תכלול יותר מ-3,000 דירות ב-12 יישובים, כשהפרויקטים הבולטים יהיו בשכונת ארנונה שבירושלים, בראשון לציון, ובחיפה

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

ההגרלה התשיעית של מחיר למשתכן תתקיים בסוף החודש, כלומר כשבועיים לאחר הבחירות. כך הודיע היום (ב') משרד הבינוי והשיכון. מדובר בהודעה מפתיעה, שכן רק לפני 24 שעות הודיע המשרד על דחיית ההגרלה.

ההגרלה תכלול יותר מ-3,000 דירות ב-12 יישובים, כשהפרויקטים הבולטים שבהם יהיו בשכונת ארנונה שבירושלים, בראשון לציון, ובחיפה.

על פי ההודעה המעודכנת, ההגרלה תיפתח בסוף החודש והיא תכלול פרויקטים בירושלים, חיפה, ראשון לציון, ראש העין, אשקלון, רמלה, אילת, מעלה אדומים, נתיבות, בית שאן, קרית ים וג'סר א-זרקא.

כמחצית מהדירות שיוגרלו, יהיו בחיפה, שבה יוצעו למכירה 738 יחידות דיור, וראשון לציון עם 729 דירות; גם במורדות ארנונה בירושלים תוצע להגרלה כמות גדולה של דירות - 600, ובראש העין יוגרלו עוד 335 דירות.

ההגרלה הזו תשנה מעט את סדרי ההגרלות הקדומות, מבחינה זו, שתינתן עדיפות בשיעור של 50% מן הדירות בהגרלה לזכאי סדרות א' וב', ללא העדפה פנימית בין הסדרות. יתרת הדירות (50%) תוגרל בין כלל חסרי הדירה מסדרות א', ב' וג', ללא עדיפות לסדרה מסוימת.

זאת, על מנת לשמור על עדיפות מסוימת לזכאי סדרות א' וב' הוותיקות יותר, ובד בבד כדי להעניק אפשרות ממשית גם לזכאי סדרה ג' לזכות בהגרלות הגדולות.