קמפיין גיוס המונים לקראת הבחירות: "לעצור את הזיופים במגזר הערבי"

לאחר שיוזמת החקיקה של הליכוד להצבת מצלמות בקלפיות לא צלחה, ראשי רשויות ביהודה ושומרון העלו ברשתות קמפיין גיוס כספים המנסה להשיג כחצי מליון שקל שישמשו לעצירת "הזיופים במגזר הערבי" • מכנים את עצמם: "שומרי הסף מטה המאבק למניעת זיופים"

קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף
קלפי בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

אתמול (ב') עלה ברשתות קמפיין גיוס כספים המנסה להשיג כחצי מליון שקל שישמשו לעצירת "הזיופים במגזר הערבי". מנהל קמפיין מימון ההמונים הגדירו את היעד שלהם כך: "לא נותנים לשמאל לגנוב את הבחירות. עוצרים את הזיופים במגזר הערבי", כשהם מכנים את עצמם בשם: "שומרי הסף מטה המאבק למניעת זיופים".

נכון לשעה זו הם גייסו סכום של 14 אלף שקל, וההסבר בעמוד האינטרנט הוא כדלקמן: "גונבים לנו את הבחירות. השמאל צעק, היועץ המשפטי יישר קו, ולמרות שאין שום סעיף בחוק שמתייחס לכך, נאסר על המשקיפים היהודים לצלם את אינסוף הרמאויות שמתרחשות במגזר הערבי. כמו בבחירות הקודמות בהן בל"ד נכנסו על קולות הרמאים, גם הפעם בשמאל בונים על השיטה המאורגנת של זיופים סיטונאים".

על החתומים בתחתית קמפיין גיוס הכסף נמצאים: ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין; שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל; בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון; צחי דיקשטיין מוועד מתיישבי השומרון, ארגון "עד כאן" ומקורב של גדעון סער בליכוד; ועוד.

במהלך השבוע ניסו בליכוד להעביר חקיקה זריזה של חוק המצלמות, כך שיוכלו לעקוף את החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, להציב מצלמות באופן מדגמי ומטעם המדינה (ולא מטעם מפלגה) בקלפיות ברחבי הארץ. בליכוד לא הסתפקו בהחלטת מלצר והודיעו כי הם אינם סומכים על ועדת הבחירות המרכזית בשמירה על טוהר המידות.

אך יוזמת החקיקה של הליכוד לא צלחה את הוועדה הראשונית בכנסת המאשרת קיצור לוחות הזמנים, וכך התעוררה יוזמת גיוס הכספים והביצוע הנ"ל.

עו"ד שחר בן מאיר פנה היום (ג') ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לקביעת דיון דחוף והוצאת צו לקמפיין גיוס הכספים המורה להם לחדול מגיוס אנשים וגיוס כספים לפרויקט "שומרי הסף".

עוד מציין בן מאיר כי יש להורות להם "להפסיק להפעיל מליציה פרטית" ביום הבחירות במגזר הערבי. בנוסף הוא מבקש להסיר מן הרשת את פרסום פרויקט "שומרי הסף" ולהוציא צו המכריז על הארגון הזה כ"גוף פעיל בבחירות" בהתאם לחוק מימון מפלגות, בדומה לצווים שהוציא מלצר בחודשים האחרונים נגד "דרכנו" (ודיון נוסף תלוי ועומד בפעילות ארגון "זזים"). 

עו"ד בן מאיר מציין בעתירה כי בכוונת מובילי הפרויקט להפריע למהלך התקין של הבחירות, בעוד שבעה ימים. הוא מפנה לכך שראשי הפרויקט הם ראשי רשויות וממלאי תפקידים ציבוריים, ומציין כי בכוונתם להקים "מליציה פרטית" במקום משטרת ישראל, בארגון ויוזמה של גורמים מצד אחד של המפה הפוליטית. "הכוונה המסתברת או המוסווית של הקמת המליציה הפרטית היא לייצר הפרעה, לזרוע פחד ואימה בקלפיות אשר נמצאות במגזר הערבי ובכך להוביל להקטנת אחוז ההצבעה שם".

עוד מציין בן מאיר כי על אף קשר ישיר באתר הפרויקט, "יש יסוד להניח כי הדברים קשורים. הליכוד ניסה (ללא הצלחה) להפעיל בדיוק אותו מגזר ולאותה מטרה, פעילים פוליטיים אשר יצלמו את מהלך הבחירות".