אלקטרה תקים את המקטע הראשון במסילת הרוחב בין מודיעין לראשון תמורת 385 מיליון שקל

המסילה תוקם בעלות של 3.2 מיליארד שקל וצפויה לקצר ב-50% את זמן הנסיעה בין ראשל"צ לירושלים ומודיעין • מועד הסיום המשוער: 2025

אלקטרה תשתיות תקים את המקטע הראשון במסילת הרכבת הדרומית שתחבר את מודיעין לראשון לציון על תוואי כביש מספר 431. אלקטרה, שהתמודדה במכרז מול דניה סיבוס, תבצע עבודות תשתית בהיקף 385 מיליון שקל במסגרת הפרויקט שהיקפו הכולל 3.2 מיליארד שקל. הפרויקט ינוהל ע"י החברה-הבת אלקטרה תשתיות מקבוצת אלקטרה (שמנוהלת ע"י איתמר דויטשר).

מדובר בפרויקט תאום להנחת מסילת הרכבת לאורך כביש 531 בין רעננה להרצליה ועם השלמתו, בסביבות 2025, תושלם גם טבעת מסילתית סביב גוש דן.

מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר מבחינה הנדסית ולוגיסטית בתחום המסילתי שייבנו בשנים הקרובות. המסילה, באורך כולל של 30 קילומטרים, תכלול את גשר הרכבת הארוך ביותר (כ-3.5 קילומטרים ממחלף ראשונים למחלף קריית ראשון) ושלוש מנהרות שייבנו מתחת לכביש 20 (נתיבי איילון) באזור תחנת הרכבת משה דיין. גם הנחת המסילה בקטע שבתוך כביש 431 צפויה לעורר קשיים בגלל צפיפות התנועה וריבוי התשתיות שכבר מונחות במקום.

מסילת 431 / צילום: אלקטרה
 מסילת 431 / צילום: אלקטרה

המסילה תתחבר לקו המהיר לירושלים באזור מחלף ענבה ותאפשר חיבור ישיר בין הבירה לראשל"צ והיישובים שמדרום לגוש דן. זמן הנסיעה מראשון לציון לירושלים ל-45 דקות (לעומת שעה ו-20 דקות היום). זמן הנסיעה בין ראשל"צ (תחנת משה דיין) למודיעין יקוצר ב-50% משעה לכחצי שעה. המכרז של אלקטרה מתייחס לקטע שמתחנת הראשונים עד למחלף רמלה דרום. קטע באורך 2 ק"מ.

מרכבת ישראל נמסר כי קטע המסילה אותו תבצע חברת אלקטרה תשתיות, בהובלת אגף הביצוע של חטיבת הפיתוח ברכבת ישראל, הינו הראשון מבין עשרה קטעי מסילה המרכיבים את הפרויקט. הקטע כולל הנחת מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת ומנהרה והיקפו הכספי נאמד בכ-400 מיליון שקלים.

ברכבת הוסיפו כי פרויקט 431 יהווה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן, הכוללת כמאה קילומטרים של מסילות, כאשר את הצלע הצפונית מרכיבה 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', וחלקה הראשון נחנך בחודש יולי אשתקד, עם פתיחת שתי תחנות רעננה.