ב-AIG ישראל בחרו מינוי מתוך הבית: יפעת רייטר תחליף את שי פלדמן כמנכ"ל החברה

לאחר ארבעה חודשים וחצי של חיפוש בחרה השלוחה הישראלית של ענקית הביטוח האמריקאית במנכ"לית שכירה – שתצטרף למנכ"לית ובעלת השליטה בליברה כנשים היחידות שמנהלות חברת ביטוח עצמאית • פלדמן מותיר למחליפה חברה רווחית ובולטת בשירות ועובר לתפקיד מנכ"ל יבואנית הרכב סמל"ת

יפעת רייטר, מנכ"לית AIG ישראל הנכנסת  / צילום: סיון פרג'
יפעת רייטר, מנכ"לית AIG ישראל הנכנסת / צילום: סיון פרג'

לאחר הליך איתור מנכ"ל חדש ל-AIG ישראל שנמשך כארבעה וחצי חודשים, דירקטוריון השלוחה הישראלית של ענקית הביטוח הבינלאומית שבסיסה בארה"ב, AIG, הכריע על מינוי מהבית כשהחליט על מינויה של יפעת רייטר, סמנכ"לית ביטוח תאונות אישיות, חיים ובריאות בחברה, לתפקיד המנכ"לית. היא תחליף בתפקיד את שי פלדמן שמנהל את החברה מאז 2013 ושמועד פרישתו נקבע לסוף אוקטובר הקרוב.

בכך חוזר ענף הביטוח למציאות שבה יש מנכ"לית אישה שכירה העומדת בראש אחת מקבוצות הביטוח העצמאיות. לצד רייטר ישנה אתי אלישקוב , שבעבר ניהלה את הכשרה ביטוח, ושכיום מנהלת ובעלת שליטה (ומייסדת) של חברת ליברה שהחלה לפעול אשתקד. לצדן יש גם את מנכ"לית בחברת ביטוחי האשראי בססח שבבבעלות של הראל ושל יולר הרמס הזרה, חגית ציטיאט לוין. גם סוכנות הביטוח הגדולה בשוק, מבטח סימון שבבעלות מגדל, בניהול אישה - מלי שאול.

רייטר, בת 47, עובדת ב-AIG ישראל כ-20 שנה כך שמינויה הוא המינוי שני ברציפות למנכ"ל החברה של מי שצמח בחברה הישראלית. היא החלה בכהונתה הנוכחית בחברה בשנת 2014, כשקודם לכן הייתה סמנכ"לית ביטוחי פרט בחברה. היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ומימון ותואר שני במנהל עסקים.

רייטר תקבל לידיה חברה חזקה ורווחית, שניצבת, כמו מתחרות, בפני אתגרים בתחומים מרכזיים עבורה - ביטוחי הרכב וביטוחי תאונות אישיות. כך, במחצית הראשונה ב-2019 גדל היקף הפרמיות שגבתה החברה ממבוטחיה בכ-4.2% לכ-582 מיליון שקל, כשבשורה התחתונה החברה הציגה גידול של 500% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-106 מיליון שקל. השיפור החד ברווח קרה הודות לשיפור ברווחים מהשקעות ומשחרור עתודות כתוצאה מפסיקה של ביהמ"ש העליון. לחברה הון עצמי של יותר מ-931 מיליון שקל והיא איתנה מאוד עם עודפי הון ניכרים ביחס לדרישות הרגולציה.

המנכ"ל היוצא: החל את דרכו במוקד הטלפוני 

מנכ"ל AIG שי פלדמן / צילום: איל יצהר
 מנכ"ל AIG שי פלדמן / צילום: איל יצהר

חברת AIG ישראל החלה לפעול ב-1997 כחברת ביטוח בשיווק ישיר. עד 2013 החברה הייתה בבעלות משותפת של AIG העולמית ושל קבוצת עורק הישראלית. מדובר בחברה לא גדולה בהיקפי פעילותה אך שמציגה רווחים נאים באופן קבוע ובעיקר בולטת לחיוב באופן עקבי ולאורך שנים בצמרת מדדי השירות של הפיקוח על הביטוח, כשהיא היחידה מקרב קבוצות ההיטוח שבשליטה זרה. עם זאת, סביר שקרוב תצטרף אליה עוד חברת ביטוח - הפניקס, שאמורה לעבור משליטת קבוצת דלק לשליטה של קרנות ההשקעה הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט.

בסוף אפריל האחרון הודיע פלדמן על פרישתו מ-AIG , בה שימש בשלל תפקידים בארץ ובחו"ל, כשהוא עוזב את הענף ועובר לענף אחר בצל תקרת השכר שקיימת רק בסקטור הפיננסי, כמנכ"ל קבוצת סמל"ת, מיבואניות הרכב הגדולות בישראל ושבבעלותו של איש העסקים מיכאל לוי. עם ההודעה על מינויו הצפוי של פלדמן בסמל"ת דווח כי הוא יחליף את אורי להב, שבדצמבר האחרון הודיע על עזיבתו לאחר כ-10 שנים בתפקיד. עד לכניסתו לתפקיד בפועל של פלדמן, ישמש עומר לוי, משנה למנכ"ל סמל"ת, כממלא מקום מנכ"ל הקבוצה.

פלדמן, שגם החל את דרכו המקצועית כסטודנט במוקד הטלפוני של AIG ישראל, הצטרף אז לאייל לפידות ולרביב צולר שעזבו את ענף הביטוח בצל תקרת השכר, ועברו לתפקידי המנכ"ל בחברות הפועלות בענפים אחרים לגמרי - שיכון ובינוי וכיל, בהתאמה. בצל העזיבות הללו היו עוד עזיבות בצמרת ענף הבנקאות, בפועלים בלאומי ובדיסקונט, שם פרשו המנכ"לים אריק פינטו, רקפת רוסק עמינח ולילך אשר טופילסקי, בהתאמה, שיוחלפו על ידי דב קוטלר, חנן פרידמן ואורי לוין.