שהאחרון ייכבה את האור: כונסי הנכסים של גיל טייכמן מבקשים לפטר עובדים

בשלב הראשון מדברים הכונסים על פיטורי 9 מתוך 30 עובדי החברה, כשההערכות הן שלאחר ביצוע שני פרויקטים גדולים בשבועות הקרובים, הכונסים יבקשו את פיטוריהם של 13 עובדים נוספים • בשבוע שעבר מינה ביהמ"ש כונסי נכסים לחברה לאחר שצברה חובות של 20 מיליון שקל, 6 מיליון מהם לבנקים

גיל טייכמן / צילום: אביב חופי
גיל טייכמן / צילום: אביב חופי

כונסי הנכסים שמונו לחברת התאורה של גיל טייכמן ביקשו מבית המשפט שיאשר להם לפטר באופן מיידי 30% מעובדי החברה. עוד מבקשים הכונסים כי בית המשפט ישאיר לשיקול-דעתם את האפשרות "לפטר בבוא העת את יתר עובדי החברה". כפי שעולה מבקשת הכונסים, בשבועות הקרובים תבצע החברה שני פרויקטי תאורה גדולים, שלאחריהם צפויים פיטורים של עובדים נוספים בחברה.

בבקשה דחופה שהגישו הבוקר (ב') עורכי הדין מור נרדיה ואסף שמרת, כונסי הנכסים של החברה, הם ביקשו משופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חגי ברנר, כי יאשר להם לפטר את "עובדי החברה שאינם נדרשים לצורכי הליכי כינוס הנכסים של החברה".

לטענת כונסי הנכסים, בחברה מועסקים 30 עובדים, כשחלק ניכר מהם הם "עובדים יומיים". בשלב זה מבקשים הכונסים כי יאושר להם לפטר 9 עובדים, שפיטוריהם יחולו החל ממועד מתן צו כינוס הנכסים לחברה שניתן בסוף השבוע שעבר.

חברת "גיל טייכמן - מערכות עיצוב תאורה" נקלעה בשנים האחרונות למצב פיננסי קשה, שהביא אותה לאחרונה עד למצב של חדלות פירעון. החברה, שפועלת כבר כ-25 שנה, פעילה בעיקר בתחום של ייזום, עיצוב וביצוע מערכות תאורה ותשתיות חשמל. עיקר עיסוקה של החברה הוא במיזמים ופרויקטים טכנולוגיים גדולים.

חובותיה של החברה מוערכים בסכום של כ-20 מיליון, כשמתוכם 6 מיליון שקל הם חובות לבנקים. לטענת החברה, היא חטפה מכה אנושה במהלך מבצע "צוק איתן" בעקבות מיזם בשווי מיליוני שקלים שלא יצא אל הפועל. מכאן החל כדור השלג להידרדר, ומצבה הפיננסי של החברה הורע באופן משמעותי: כך, בעוד שבשנת 2017 עמד המחזור הכספי של החברה על 25 מיליון שקל, ב-2017 הוא כבר עמד על 18 מיליון שקל, והצפי לשנת 2019 עומד על 15 מיליון שקל בלבד.

בשבוע שעבר אישר השופט ברנר את הבקשה המשותפת והמוסכמת שהגישו החברה ונושיה העיקריים - בנק הפועלים (לו חייבת החברה 3 מיליון שקל) ובנק דיסקונט (עם חוב של 1.9 מיליון שקל) - ומינה את כונסי נכסים על-מנת שיבטיחו את אכיפתם של החובות שיצרה החובות לטובת נושיה המובטחים.

אתמול (א') אישר בית המשפט לכונסי הנכסים להפעיל שני פרויקטי תאורה גדולים שצפויים להתקיים בשבוע הקרוב, ושאליהם התכוננה החברה מראש: פרויקט אחד עבור משרד הביטחון, במסגרתו צפויים לבקר כ-60 אלף מועמדים לגיוס; ופרויקט נוסף בירושלים, בו צפויים להשתתף כ-6,000 איש.

הפעלתם של הפרויקטים התבקשה על-ידי כונסי הנכסים כדי למנוע הידרדרות נוספת במצבה הכלכלי הקשה גם כך של החברה ובניסיון להעשיר במעט את קופתה המדוללת.

הבקשה שהגישו כונסי הנכסים הבוקר מתייחסת גם היא לשני הפרויקטים שתבצע החברה בשבועות הקרובים. "כונסי הנכסים, בסיוע החברה ורואי חשבון מטעם הכונסים, גיבשו רשימה של עובדים שאינם נדרשים להפעלה", נכתב בבקשה הדחופה שהגישו הכונסים, שאף הבהירו: "עם סיום הפרויקטים הנזכרים, יידרשו כונסי הנכסים לערוך התאמות נוספות במצבת כוח-האדם בחברה שיכללו פיטורים של עובדים נוספים".

ההשערה היא כי בנוסף ל-9 העובדים שמבקשים כונסי הנכסים לפטר באופן מיידי, לאחר השלמת הפרויקטים למשרד הביטחון ובירושלים יבקשו כונסי הנכסים לפטר 13 עובדים נוספים, מרביתם עובדים יומיים ונהגים.