פורטיסימו | בלעדי

פורטיסימו יוצאת לגיוס קרן חמישית בהיקף של יותר מחצי מיליארד דולר

קבוצת קרנות הפרייבט אקוויטי שמוביל יובל כהן גייסה עד היום כמיליארד דולר בארבע קרנות שהניבו תשואות של פי 7-4 • הפתעה: גם קיבוצים מתעניינים בהשקעה של מיליוני דולרים בקרן, המתמחה בחברות צמיחה בעלות זיקה לישראל הפועלות בתחומי ההייטק והתעשייה

יובל כהן פורטיסימו / צילום:שלומי יוסף
יובל כהן פורטיסימו / צילום:שלומי יוסף

קבוצת קרנות הפרייבט אקוויטי פורטיסימו יוצאת לגיוס קרן חמישית בהיקף של יותר מחצי מיליארד דולר - כך נודע ל"גלובס".

הגיוס עצמו מתוכנן לעוד כמה חודשים (לאחר שהקרן הרביעית של פורטיסימו תנצל 75% מהכסף שגייסה), אבל מנהלי הקרן, בהובלתו של יובל כהן, כבר התחילו להיפגש עם משקיעים מוסדיים ופרטיים. בין אותם משקיעים, כך נודע, נמנים גם כמה קיבוצים, המבקשים להתאגד לצורך ביצוע השקעה משותפת בקרן - שבה הסכום המינימלי למשקיע בודד הוא כמה מיליוני דולרים. לאותם קיבוצים נוצרו, על פי ההערכות, עודפי נזילות שאותם הם מבקשים להשקיע באפיקים אלטרנטיביים, העשויים להניב להם תשואה גבוהה.

פורטיסימו קפיטל מנהלת כמיליארד דולר ומתמחה בהשקעות בחברות בעלות זיקה לישראל בתחומי ההייטק והתעשייה. הקרן מתמקדת בעיקר בחברות בוגרות, בעלות פוטנציאל צמיחה ופעילות גלובלית, הזקוקות לשינוי משמעותי ולהובלה אקטיבית לצורך הגברת הצמיחה. 

עד היום גייסה פורטיסימו הון באמצעות ארבע קרנות, שהניבו תשואות גבוהות למשקיעים: הקרן הראשונה גייסה 80 מיליון דולר ב-2004 (ועשתה, ככל הידוע, תשואה של פי 7 על הכסף - IRR של יותר מ-40%); הקרן השנייה גייסה 110 מיליון דולר ב-2008 (עשתה תשואה של פי 4.5 על הכסף - IRR של 30%); הקרן השלישית גייסה 265 מיליון דולר ב-2012 (פי 3.5 על הכסף - IRR של 30%); והקרן הרביעית גייסה 470 דולר ב-2015, לאחר שזכתה לביקושים גבוהים של 1.3 מיליארד דולר בעקבות כמה אקזיטים מרשימים שרשמה הקרן.

סוגת תירכש ב-60 מיליון דולר

עם המשקיעים בקרן הרביעית נמנו גופים מוסדיים מישראל, וכן מארה"ב ואירופה, לרבות קרנות פנסיה, קרנות השקעה גלובליות, בתי השקעות וחברות ביטוח.

בפורטפוליו ההשקעות של פורטיסימו ניתן למצוא חברות תוכנה, תעשייה, דפוס דיגיטלי ואגרו-טק. עם האקזיטים הבולטים של פורטיסימו, שהניבו לה רווחים אדירים, נמנות ההשקעות בחברות סודהסטרים, דיפ-טק, נור מקרופרינטרס, קדנט, AOD וסטארהום. בשנה שעברה מימשה פורטיסימו את מניותיה בחברת הדפוס הדיגיטלי קורנית דיגיטל, וסיכמה את ההשקעה בחברה עם מימושים של קרוב ל-300 מיליון דולר, לאחר שהשקיעה בה כ-20 מיליון דולר בלבד.

בשבוע האחרון סיכמה פורטיסימו על רכישת סוגת - החברה המובילה בישראל בשיווק של סוכר, אורז וקטניות - תמורת כ-60 מיליון דולר. את הרכישה תבצע פורטיסימו באמצעות חברת מלח הארץ, יצרנית המלח הגדולה בישראל, שאותה רכשה בתחילת השנה מידי שרי אריסון תמורת כ-160 מיליון שקל - סכום שהיה נמוך משמעותית מתמורה של 250-300 מיליון שקל שאותה ציפתה אריסון לקבל עבור החברה.