דרעי: ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו. נקודה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מצהיר מפורשות כי הוא דבק בשותפות עם נתניהו ובבלוק של מפלגות הימין והחרדים. בהצהרה שמסר בישיבת הסיעה בכנסת • "אני קורא לבני גנץ, ראש הממשלה קרא לך לשבת בארבע עיניים. חבל שלא הסכמת. עוד לא מאוחר. העם רוצה את זה"

יו"ר ש"ס אריה דרעי מצהיר מפורשות כי הוא דבק בשותפות עם נתניהו ובבלוק של מפלגות הימין והחרדים. בהצהרה שמסר בישיבת הסיעה בכנסת אמר דרעי כי ש"ס תמליץ היום (א') לנשיא על נתניהו להקמת הממשלה החדשה. "אני שומע מאז הבחירות כמראה משאלות לב בשמאל, בכחול לבן שש"ס תעזוב את נתניהו ותעבור לשמאל. שומע גם קופלימנטים עלי שאני בחור חכם וכו'. גם מביאים ראיה שלא השתתפתי במפגש הימין. זה לא נכון. אני יזמתי את הבלוק. צר לי לאכזב את כולם. ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו. נקודה. המשלחת של ש"ס שתהיה היום אצל הנשיא תמליץ על נתניהו. בערב הרחמים והסליחות אני קורא לפיוס ואחדות. אני קורא לבני גנץ, ראש הממשלה קרא לך לשבת בארבע עיניים. חבל שלא הסכמת. עוד לא מאוחר. הוא מייצג אותנו. אתה עוד יכול לעשות זאת. העם רוצה את זה".

דרעי תקף את גנץ על כך שהוא מעדיף לדבר עם הרשימה המשותפת ולא עם נתניהו תוך שהוא אומר כי במפלגות הערביות יש תומכי טרור: "אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והוא ינהל את המו"מ על סמך הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי שסוכם בסוף. אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף. לצערי גנץ מסרב לדבר על נתניהו. כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו". הוא הוסיף כי יש עוד הרבה אפשריות מעבר לבחירות שלישיות.

עוד אמר כי ש"ס לא תוותר על עקרונותיה בתחום הדת והמדינה וכן ההתיישבות, ותעשה הכל לשמור על הצביון היהודי של המדינה. לדבריו, "העליה הגדולה של למעלה משבעים אלף איש הם אנשים שלא בהכרח דתיים אבל הם רוצים מדינה יהודית ורוצים לעזור למוחלשים."

הודעת דרעי מאשררת את חתימתו על הסכם הבלוק של מפלגות הימין והחרדים, ומקשה מאוד על כחול לבן לקיים משא ומתן להקמת קואליציה. בפועל ללא עריקים מבלוק הימין, גנץ לא יוכל להשיג רוב קואליציוני.

גם ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן פרסמו הודעה ברוח זו, ולפיה הם דבקים בבלוק מפלגות הימין ומעניקים גיבוי לנתניהו להמשך המו"מ הקואליציוני.

נתניהו נפגש היום עם כל ראשי מפלגות הגוש, לחזק את העמידה המשותפת ולוודא כי לא יהיו עריקות מהמחנה.